Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2013

Η (καμμία!) αύξηση στα ναύλα, έχει την εξήγησή της...

«Από το 2002, οι ναύλοι για όλες τις κατηγορίες επιβατών και οχημάτων καθορίζονται ελεύθερα, βάσει ποσοτικών και γεωγραφικών κριτηρίων, σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία».
Αυτό επισημαίνεται από παράγοντες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ως απάντηση σε «μικροπολιτικές σκοπιμότητες» και συμπληρώνουν:
- Εξαίρεση αποτελούν οι άγονες γραμμές και οι συνδέσεις νησιών που δεν πληρούν τα κριτήρια αυτά. Εκεί το κράτος καθορίζει ανώτατη τιμολόγηση για την οικονομική θέση επιβατών, τα ΙΧΕ οχήματα μήκους ως 4,25 μέτρα, καθώς και ανά μέτρο για τα φορτηγά.
- Από το 2008, το υπουργείο αναπροσαρμόζει τις ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων κάθε χρόνο,  σε ποσοστό αντίστοιχο με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους, όπως αυτό επίσημα προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδας.
- Παρά την οριακή οικονομική κατάσταση του κλάδου της ακτοπλοΐας, ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπέγραψε απόφαση με την οποία το κρατικό ναυλολόγιο αναπροσαρμόστηκε κατά 0,8%, ακριβώς στο ποσοστό που αντιστοιχεί στην αύξηση του περυσινού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως ορίζει ο νόμος. Και τονίζεται:
«Πρόκειται, για αναπροσαρμογή στα όρια του μηδενικού κόστους,  που δεν επηρεάζει καθοριστικά το συνολικό κόστος των ναύλων, αφορά κάποιες γραμμές και συνδέσεις νησιών και ακόμη πιο συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων».
>>> Παντού αναπροσαρμογές προς τα πάνω, εκτός των αναπροσαρμογών που αφορούν τους εργαζόμενους και γίνονται προς τα κάτω...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου