Με αφορμή τη συζήτηση-ψήφιση του Νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας και υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας, Νεολαίας, Πολιτισμού & Αθλητισμού του Πανελλήνιου Άρματος Πολιτών καθηγητής (ΕΜΠ) Νίκος Μαρκάτος, επισημαίνει τα εξής:
Το Νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που έφερε η Κυβέρνηση χωρίς προηγούμενο ουσιαστικό διάλογο, μεσούντος του καλοκαιριού, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα υπαρκτά προβλήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά στην ουσία, καταργεί το δημόσιο χαρακτήρα του Πανεπιστημίου, καταλύει την αυτοτέλειά του και υποβαθμίζει τη λειτουργία του. Και τούτο διότι:
- Το προτεινόμενο μοντέλο διοίκησης ενισχύει την αδιαφάνεια, ταιριάζει σε ανώνυμες εταιρείες και όχι σε πανεπιστήμια, αντικαθιστά το συμμετοχικό σύστημα διοίκησης με ένα φωτισμένης δεσποτείας και το δημοκρατικό εκ των κάτω σε αριστοκρατικό εκ των άνω, ενώ διατηρεί νοοτροπίες φαυλότητας και συνδιαλλαγής
- Υποβαθμίζονται σπουδές και πτυχία με τα 2ετή και 3ετή προγράμματα κατάρτισης και η αποσύνδεση των πτυχίων από επαγγελματικά δικαιώματα στέλνει τους απόφοιτους νέους σε εργασιακή ανασφάλεια, παρατεταμένη ανεργία, φτώχεια και μετανάστευση
- Η πιστοποίηση ποιότητας, με αγοραία και εξωακαδημαϊκά κριτήρια, θα οδηγήσει σε μαρασμό τη βασική έρευνα και σε διάλυση τις ανθρωπιστικές επιστήμες
- Το Νομοσχέδιο δηλώνει την υποβόσκουσα αντιπάθεια κατά της ελληνικής πνευματικής και επιστημονικής αυτοτέλειας, ακολουθεί μια "μνημονιακή λογική έκτακτης ανάγκης" και "θανατώνει" πνευματικά και πολιτικά τους Έλληνες ακαδημαϊκούς, με την υποταγή τους σε ξένα ακαδημαϊκά πρότυπα, που δήθεν είναι αναγκαστικά καλύτερα από τα δικά μας
- Εκχωρείται μακροπρόθεσμα η δυνατότητα άνετης μόρφωσης στους -νομίμως ή παρανόμως- έχοντες, ενώ οι μη έχοντες μόνο με μεγάλες θυσίες, θα κατορθώνουν να μορφώσουν τα παιδιά τους
Η κρίση στο ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι κρίση αξιών και έλλειψης οράματος, αντανακλώντας την εικόνα της κοινωνίας, όπως τη διαμόρφωσαν κάποιοι τα τελευταία χρόνια παίζοντας με τις αντοχές μας.
Η αντιμετώπιση των υπαρκτών προβλημάτων του εκπαιδευτικού χώρου είναι εφικτή μέσα από τον ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς και τη διακομματική συνεννόηση.
Οι νέοι άνθρωποι καταλαβαίνουν καλύτερα από τους συμβιβασμένους και βολεμένους εαυτούς μας. Προτιμούν τη γνησιότητα, μέσα από την άρνηση και την καθολική αντίδραση στο Νομοσχέδιο. Τους στηρίζουμε απόλυτα και καταψηφίζουμε αυτό το Νομοσχέδιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου