Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011

Εφημερίδες, Internet και ενημέρωση


Μία αποκαρδιωτική έρευνα για την έντυπη δημοσιογραφία βγήκε στο φως της δημοσιότητας και πριν τρομοκρατηθούμε εμείς οι "εφημεριδάδες", ίσως θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν ότι: Το κοινό δεν έπαθε κρίση, αλλά απέκτησε κρίση! Που σημαίνει πως όταν «θυμηθούμε» τον εαυτό μας, τότε μπορεί να υπάρξει κάποια ελπίδα για να ξαναπιάσει χαρτί το αναγνωστικό κοινό. 
Με το να προσπαθούμε να γράφουμε «γκλαμουράτα», να ασχολούμαστε με τα «τηλεοπτικά» και να αναδεικνύουμε σε… επιστήμη το κουτσομπολιό και την δήθεν «παραπολιτική», δεν κάνουμε τίποτε άλλο παρά να συντομεύουμε το τέλος της «χάρτινης» ενημέρωσης.
Η Εφημερίδα, κρατάει ακόμα μεν, αλλά όχι όπως κάποτε... Πρέπει να επανακτήσει την χαμένη της τιμή και να γίνει το όργανο για την πλήρη, ανιδιοτελή και ανεξάρτητη ενημέρωση του λαού. Λίγο δύσκολο βέβαια, αλλά είναι υποχρέωση του κάθε συναδέλφου. Εδώ, όλοι εμείς οι bloggers (οι περισσότεροι είμαστε «εφημεριδάδες»)  καταφέραμε να κάνουμε την μισή Ελλάδα να πιάσει τα «ποντίκια» και με τα κλικ να «ξεφυλλίζει» τις ιστοσελίδες μας! Όμως, άλλο πράγμα η Εφημερίδα… Οπότε, ας δούμε τι κάνουμε, πριν είναι πολύ αργά…

Επί του θέματος…

Η έρευνα Pew Project για την Κατάσταση των Μέσων Ενημέρωσης αποκαλύπτει πως για πρώτη φορά το 2010 το τηλεοπτικό και το ραδιοφωνικό κοινό αλλά και οι αναγνώστες των εφημερίδων και των ενημερωτικών περιοδικών έχει συρρικνωθεί, ενώ αντίθετα οι ενημερωτικές ιστοσελίδες έχουν αυξήσει πολύ την αναγνωσιμότητά τους.
Επίσης, για πρώτη φορά η πλειονότητα των Αμερικανών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι ενημερώνονται περισσότερο από το Διαδίκτυο και όχι από τις εφημερίδες. Ακόμη από την έρευνα προκύπτει πως το Διαδίκτυο γεφυρώνει το κενό με την τηλεόραση ως μέσο ενημέρωσης.
Στην έρευνα επισημαίνεται πως τα μέσα ενημέρωσης έχουν φτάσει σε ένα σημείο καμπής σε ό,τι αφορά τις διαφημίσεις, με τα διαφημιστικά έσοδα των ιστοσελίδων να ξεπερνούν για πρώτη φορά αυτά των εφημερίδων.
Πηγή: www.real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου