Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2008

Ακατάλληλα παιδικά παιχνίδια

Το μεγάλο ζήτημα της καταλληλότητας των παιδικών παιχνιδιών που κυκλοφορούν στην εγχώρια κατανάλωση φέρνουν στην επιφάνεια αποτελέσματα αναλύσεων του Χημείου του Κράτους από δύο παιδικά παιχνίδια στα οποία πραγματοποίησαν δειγματοληψία ελεγκτές της Νομαρχίας Πειραιά.

Συγκεκριμένα υπάλληλοι της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Νομαρχίας Πειραιά, στο πλαίσιο των τακτικών ελέγχων που πραγματοποιούν, έλαβαν από καταστήματα της εταιρείας Jumbo AE που βρίσκονται στον Πειραιά, τον Δεκέμβριο του 2007 και τον Φεβρουάριο του 2008 δείγματα από δύο είδη πλαστικών παιχνιδιών με την επωνυμία «ΦΙΔΙ 48 ΠΡΑΣΙΝΟ» προέλευσης Κίνας και «Sprungball – Hopperball» (βλ. συνημμένες φωτογραφίες) που εστάλησαν στο Υπουργείο Ανάπτυξης και από εκεί στο Χημείο του Κράτους για ανάλυση.

Τα αποτελέσματα του Χημείου που σημειωτέον κοινοποιήθηκαν στη Νομαρχία Πειραιά με καθυστέρηση πέντε και επτά μηνών κατά περίπτωση αναφ

έρουν ότι και τα δύο παιχνίδια είναι ΜΗ ΚΑΝΟΝΙΚΑ και δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην αγορά, καθώς η περιεκτικότητά τους σε φθαλικούς εστέρες δεν είναι σύμφωνη με την Εθνική (ΦΕΚ 832 Β’ 6-7-2006) και Κοινοτική Νομοθεσία, ενέχουν δηλαδή χημικό κίνδυνο.

Ειδικότερα τα αποτελέσματα του Χημείου του Κράτους αναφέρουν ότι τα παιχνίδια περιέχουν την ουσία DINP (φθαλικός δι-ισο–εννεαϋλ–εστέρας) σε περιεκτικότητα κατά βάρος του πλαστικοποιημένου υλικού κατά πολύ ανώτερη από το επιτρεπτό όριο που είναι 0,1 % και συγκεκριμένα 42,8 % για το προϊόν «ΦΙΔΙ 48 ΠΡΑΣΙΝΟ» και 30 % για το προϊόν «Sprungball – Hopperball» για το οποίο επιπλέον σημειώνεται ότι τμήμα του παιχνιδιού μπορεί να τοποθετηθεί από τα παιδιά στο στόμα.

Αμέσως μετά την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων του Χημείου στη Νομαρχία Πειραιά από το Υπουργείο Ανάπτυξης, ελεγκτές της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Νομαρχίας πραγματοποίησαν εκτεταμένους ελέγχους σε υποκαταστήματα της εταιρείας Jumbo ΑΕ στον ευρύτερο Πειραιά όπου δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη των συγκεκριμένων παιχνιδιών.

Η Νομαρχία Πειραιά καλεί όσους καταναλωτές αγόρασαν τα συγκεκριμένα προϊόντα να πάψουν να τα χρησιμοποιούν (βάσει των φωτογραφιών που δημοσιεύονται), προκειμένου να μην τεθεί σε κανέναν κίνδυνο η υγεία των παιδιών.

Ωστόσο παρά το γεγονός ότι οι ελεγκτές της Νομαρχίας δεν βρήκαν τεμάχια από τα συγκεκριμένα παιχνίδια έλαβαν δείγματα από παρεμφερή παιχνίδια που διατίθεντο στα καταστήματα της εν λόγω εταιρείας, τα οποία εστάλησαν στο Χημείο του Κράτους, προκειμένου να διαπιστωθεί η καταλληλότητά τους. Την ίδια στιγμή οι έλεγχοι της Νομαρχίας επεκτείνονται σε όλα τα καταστήματα πώλησης παιχνιδιών στον ευρύτερο Πειραιά, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των μικρών καταναλωτών.

Σημειώνεται ότι αρμόδιος φορέας για την έκδοση σήματος Rapex και για την επιβολή κυρώσεων είναι σύμφωνα με τη νομοθεσία το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Σε δηλώσεις του ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας τόνισε ότι «η υπόθεση με τα ακατάλληλα παιχνίδια που έφεραν στο φως οι ελεγκτές μας, προκαλεί τεράστια ερωτήματα για τα μέτρα που λαμβάνει η Κυβέρνηση και τα συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των παιδιών μας. Γιατί μπορεί η νομοθεσία μας να εναρμονίζεται υποχρεωτικά με τις Κοινοτικές Οδηγίες, είναι όμως προφανές ότι ο αριθμός των ελέγχων αλλά και το ίδιο σύστημα ελέγχου δεν ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες. Είναι δυνατόν να μιλάμε για προστασία των καταναλωτών και τα αποτελέσματα των δειγματοληψιών να μας κοινοποιούνται με καθυστέρηση από πέντε έως και επτά μήνες; Είναι δυνατόν σε θέματα που αφορούν την υγεία και ασφάλεια μικρών παιδιών αντί οι διαδικασίες να τρέχουν, να κινούνται με πραγματικά εγκληματικά αργούς ρυθμούς; Και μετά την παρέλευση ενός τόσο μεγάλου χρονικού διαστήματος πως και με ποιον τρόπο είναι δυνατόν να διασφαλιστεί η υγεία των συμπολιτών μας;» και πρόσθεσε «από την Κυβέρνηση δεν ζητάμε μόνο απαντήσεις για την ολιγωρία των αρμοδίων. Ζητάμε να περιοριστεί η γραφειοκρατία και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες, να αυστηροποιηθεί η νομοθεσία, να ενισχυθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί με μέσα και προσωπικό, διότι το σύστημα ελέγχου και διασφάλισης της ομαλής λειτουργίας της αγοράς είναι διάτρητο. Ειδικά όμως σε ό,τι αφορά ευαίσθητο αυτό θέμα της προστασίας των μικρών καταναλωτών ζητάμε να μεταφερθούν ουσιαστικές αρμοδιότητες στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, που έχουν αποδείξει ότι μπορούν άμεσα και αποτελεσματικά να επεμβαίνουν προς όφελος των καταναλωτών. Γιατί δυστυχώς σε αυτόν τον τομέα ο ρόλος μας περιορίζεται σε ρόλο νεροκουβαλητή, αφού δεν μας επιτρέπεται να κάνουμε τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο από δειγματοληψίες που στέλνουμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης». 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου