Τελικά είναι να ανησυχεί κανείς, για το πώς «βλέπει» η εξουσία τους πολίτες και ιδιαίτερα για το πώς «συμπεριφέρεται» απέναντι στα παιδιά. Αναφορά στον νέο νόμο Ειδικής Αγωγής για παιδιά με αναπηρίες και δυσκολίες, όπου για μιά φορά διαπιστώνεται ότι η Ελλάδα δεν λέει να κλείσει τους Καιάδες...
Πάνω από 4.000 άμεσα ενδιαφερόμενοι γονείς και ειδικοί επιστήμονες, έχουν υπογράψει μέχρι στιγμής ψήφισμα σχετικά με τον νόμο που ψηφίζεται αυτές τις μέρες στη Βουλή. Εν όψει της τελικής πρότασης που προέκυψε μετά την περίοδο διαβούλευσης, οι συντάκτες του ψηφίσματος, εξέδωσαν ανακοίνωση, την οποία υπογράφουν σύλλογοι γονέων παιδιών του αυτιστικού φάσματος και συναφών δυσκολιών από όλη την Ελλάδα.
Κατ’ αρχάς χαρακτηρίζεται ως εικονική η διαβούλευση του υπουργείου Παιδείας με τους κοινωνικούς φορείς και γίνεται αναφορά σε κυκλώματα...
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση, που καλείται ο κάθε συνειδητός ή και απλώς ευαισθητοποιημένος πολίτης να την διαβάσει, αναφέρει τα εξής:
Κατατέθηκε η τελική πρόταση για το νέο νόμο ειδικής αγωγής για τα παιδιά με αναπηρίες και δυσκολίες, όπως το διαμόρφωσαν οι παράγοντες του ΥΠΕΠΘ μετά την «διαβούλευση» με τους κοινωνικούς φορείς, που διαπιστώνουμε ότι ήταν εικονική, αφού:
* Από τις πολλές και ουσιαστικές προτάσεις βελτίωσης που έγιναν, δεν υιοθετήθηκε καμμία. Το δικαίωμα των παιδιών αυτών στην εκπαίδευση και ένταξη ΔΕΝ προωθείται. Αντίθετα, θεσμοθετούνται τεχνικές και μηχανισμοί περικοπής και καταπάτησής του.
*Ολόκληρη η τελική πρόταση, εξακολουθεί να διαπνέεται από τη φιλοσοφία της «οικονομίας» στα Ανθρώπινα και Συνταγματικά Δικαιώματα των παιδιών.
* Από τα αιτήματα που διατύπωσαν οι (πάνω από 4.000) γονείς παιδιών με σχετικές αναπηρίες, ενυπόγραφα, άμεσα και σε πρώτο πρόσωπο, καθώς και ειδικοί του χώρου και διακεκριμένοι επιστήμονες στο πρόσφατο ψήφισμά τους, δεν ικανοποιείται κανένα.
Τα αιτήματα αυτά, αν και στο ψήφισμα χαρακτηρίζονται ως άμεσα και ζωτικά αναγκαία, αγνοήθηκαν τελείως, παρ’ όλο που αποτελούν την πιό ισχυρή, υπεύθυνη και μαζική φωνή που έχει ακουστεί τις τελευταίες δεκαετίες ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ τους ενδιαφερόμενους, και καλύτερους γνώστες του θέματος.
* Αντίθετα, υιοθετούνται και θεσμοθετούνται, όλα όσα οι γονείς και οι ειδικοί χαρακτηρίζουν επώνυμα και υπεύθυνα, ως «επιστημονική μέθοδο εξόντωσης» των παιδιών αυτών, προς όφελος της διαφθοράς.
* Η τελική πρόταση αντίκειται πλήρως στις αρχές περί σεβασμού Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθώς και στις αποφάσεις και κατευθύνσεις της Κοινοτικής νομοθεσίας, η οποία στην σχετική απόφαση των υπουργών παιδείας της Λισσαβώνας (2003) ορίζει ότι:
* Τα κράτη οφείλουν να παρέχουν την δυνατότητα ώστε «τα ίδια τα άτομα με αναπηρίες, οι γονείς τους -εάν είναι απαραίτητο- ή οι κηδεμόνες τους, να μπορέσουν να επιλέξουν τον κατάλληλο τύπο εκπαίδευσης». (εφημερίδα Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τ.11–άρ.12). Η απόφαση αυτή, που είναι το σημείο κλειδί, ώστε τα χρήματα των παιδιών να μην πηγαίνουν στη διαφθορά και σε άλλους σκοπούς, αναιρείται πλήρως στην τελική πρόταση του νόμου (Άρ. 5, παρ. 4,5,6 – Άρ. 6, παρ.1β, 1γ,4 - Άρ. 34 κλπ)
* Από όλα αυτά, είναι προφανές, ότι η Ελληνική Πολιτεία, προτίμησε να «ακούσει» γιά άλλη μιά φορά τα συμφέροντα και κυκλώματα, αντί γιά τη φωνή της κοινωνίας, των γονιών, των ειδικών και επιστημόνων.
*Χαρακτηριστικά παραδείγματα:
1) Η «επιστημονική μέθοδος εξόντωσης» και αποκλεισμού των παιδιών,
όπως χαρακτηρίζονται συγκεκριμένες διατάξεις και τεχνικές από τους γονείς και ειδικούς στο ψήφισμά τους, διατηρείται και θεσμοθετείται. Π.χ.:
Η μερική και επιμερισμένη Παράλληλη Στήριξη, η εκπρόθεσμη παροχή της, η απουσία αυτόματης ανανέωσής της, κλπ (Άρ. 6/παρ. 1β)
2) Ο γονέας δεν έχει κανέναν ουσιαστικό λόγο στην εκπαίδευση του παιδιού του, αλλά τα πάντα, τα αποφασίζουν τα ιεραρχικά και πολιτικά εξαρτώμενα μέλη των επιτροπών του υπουργείου, που είναι κοινό αίσθημα ότι η μόνιμη οδηγία που έχουν, είναι «περικόψτε» (Άρ. 6/παρ.1β,1γ, - 4 κλπ)
3) Αντί της ένταξης, διατηρείται η ασυλοποίηση και ο αποκλεισμός των παιδιών, που παγιώνεται με τον συντηρούμενο ελλιπή τρόπο λειτουργίας, τόσο των ειδικών σχολείων (νυν ΣΜΕΑ), όσο και των Τμημάτων Ένταξης. (Αρ.6/παρ.4 κλπ)
4) Ο εκάστοτε υπουργός μπορεί ανά πάσα στιγμή να καταργεί και τροποποιεί κατά το δοκούν όλες τις διατάξεις και παροχές, και ουσιαστικά ολόκληρο τον νόμο. Έτσι, δεν κατοχυρώνεται καμμία από τις παροχές και τα Δικαιώματα, ούτε κάν οι γενικές διατάξεις του πρώτου μέρους, αφού η αναίρεσή τους, είναι ήδη θεσμοθετημένη στον ίδιο νόμο που τις διακηρύσσει. Αυτό, κάνει φανερή την πρόθεση παραβίασης των Εκπαιδευτικών (και εν γένει Ανθρωπίνων) Δικαιωμάτων και των σχετικών κοινοτικών κατευθύνσεων γιά τα παιδιά με αναπηρίες και δυσκολίες (Άρ. 34)
5) Διατηρείται η ρουσφετολογική προώθηση επικίνδυνα ακατάλληλων ανθρώπων, στις θέσεις που σχετίζονται με την παιδοψυχολογία και την συμβουλευτική, μέσω «επιμορφώσεων» και «σεμιναρίων» (κομματικών συνήθως επιλογών), αφού απουσιάζει και πάλι η (επανηλειμένα διατυπωμένη) πρόταση γιά αντικειμενική ιεράρχιση των προσόντων με προτεραιότητα στις πανεπιστημιακές σπουδές, μεταπτυχιακά, διδακτορικά κλπ. (Αρ.20/παρ. 1.1δ, 1.2δ, 1.3γ, 1.4δ, 2.2δ, κλπ)
6) Απουσιάζει εντελώς το ειδικό άρθρο που έπρεπε να υπάρχει γιά το αυτιστικό φάσμα (όπως – πολύ σωστά - υπάρχει το αντίστοιχο άρθρο για κωφά και τυφλά παιδιά), παρ’ όλο που πρόκειται γιά μία ιδιαίτερη αναπηρία που αντιπροσωπεύει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά παιδιών με αναπηρία.
7) Απουσιάζει κάθε πρόνοια γιά την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την επαγγελματική ένταξη των παιδιών του αυτιστικού φάσματος και άλλων αναπηριών και δυσκολιών, που στην Ε.Ε. υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια.
* Χαρακτηριστικό των προθέσεων και της μεθόδευσης, ήταν η εγκύκλιος που κυκλοφόρησε «μουλωχτά», επίσης μέσα στο καλοκαίρι, η οποία θεσμοθετεί ότι η Π.Σ. είναι ασυμβίβαστη με τη λειτουργία Τμήματος Ένταξης, μέτρο που έχει επίσης χαρακτηριστεί «μέθοδος αποκλεισμού και ασυλοποίησης» από το ψήφισμα των 4.000 γονιών και ειδικών.
* Η τελική πρόταση που κατατέθηκε, δημιουργεί τη λογική βεβαιότητα, ότι ως νόμος, θα ενθαρρύνει και αυξήσει θεαματικά εις βάρος των παιδιών με αναπηρίες και δυσκολίες, τα περιστατικά καταπάτησης Ανθρωπίνων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων, στα οποία ήδη η χώρα μας κατέχει μία θλιβερή θέση: Θεωρείται η δεύτερη χώρα της Ευρώπης μετά την Τουρκία!..
* Τη στιγμή που οι πολίτες καλούνται να κάνουν «θυσίες», με πρόσχημα την ενίσχυση των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, συντηρείται και νομοθετείται η εξόντωση του πιό ευαίσθητου τμήματός τους, και η περικοπή των κοινωνικών παροχών που δικαιούνται, με τη φιλοσοφία της «οικονομίας» στα Δικαιώματά τους
* Αυτή η πρόταση νόμου, αποτελεί δυσοίωνο μήνυμα γιά ΟΛΟΚΛΗΡΗ την Ελληνική κοινωνία. Διαμηνύει με σαφήνεια την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας, να μας στρέψει στά πρότυπα των κοινωνιών του τρίτου κόσμου, που βασίζουν την ανάπτυξή τους στην καταπάτηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και σε φαινόμενα όπως η παιδική εργασία και η ποικιλόμορφης αγριότητας κακοποίηση και εκμετάλλευση των παιδιών, αλλά και όλων των πολιτών...
Πάνω από 4.000 άμεσα ενδιαφερόμενοι γονείς και ειδικοί επιστήμονες, έχουν υπογράψει μέχρι στιγμής ψήφισμα σχετικά με τον νόμο που ψηφίζεται αυτές τις μέρες στη Βουλή. Εν όψει της τελικής πρότασης που προέκυψε μετά την περίοδο διαβούλευσης, οι συντάκτες του ψηφίσματος, εξέδωσαν ανακοίνωση, την οποία υπογράφουν σύλλογοι γονέων παιδιών του αυτιστικού φάσματος και συναφών δυσκολιών από όλη την Ελλάδα.
Κατ’ αρχάς χαρακτηρίζεται ως εικονική η διαβούλευση του υπουργείου Παιδείας με τους κοινωνικούς φορείς και γίνεται αναφορά σε κυκλώματα...
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση, που καλείται ο κάθε συνειδητός ή και απλώς ευαισθητοποιημένος πολίτης να την διαβάσει, αναφέρει τα εξής:
Κατατέθηκε η τελική πρόταση για το νέο νόμο ειδικής αγωγής για τα παιδιά με αναπηρίες και δυσκολίες, όπως το διαμόρφωσαν οι παράγοντες του ΥΠΕΠΘ μετά την «διαβούλευση» με τους κοινωνικούς φορείς, που διαπιστώνουμε ότι ήταν εικονική, αφού:
* Από τις πολλές και ουσιαστικές προτάσεις βελτίωσης που έγιναν, δεν υιοθετήθηκε καμμία. Το δικαίωμα των παιδιών αυτών στην εκπαίδευση και ένταξη ΔΕΝ προωθείται. Αντίθετα, θεσμοθετούνται τεχνικές και μηχανισμοί περικοπής και καταπάτησής του.
*Ολόκληρη η τελική πρόταση, εξακολουθεί να διαπνέεται από τη φιλοσοφία της «οικονομίας» στα Ανθρώπινα και Συνταγματικά Δικαιώματα των παιδιών.
* Από τα αιτήματα που διατύπωσαν οι (πάνω από 4.000) γονείς παιδιών με σχετικές αναπηρίες, ενυπόγραφα, άμεσα και σε πρώτο πρόσωπο, καθώς και ειδικοί του χώρου και διακεκριμένοι επιστήμονες στο πρόσφατο ψήφισμά τους, δεν ικανοποιείται κανένα.
Τα αιτήματα αυτά, αν και στο ψήφισμα χαρακτηρίζονται ως άμεσα και ζωτικά αναγκαία, αγνοήθηκαν τελείως, παρ’ όλο που αποτελούν την πιό ισχυρή, υπεύθυνη και μαζική φωνή που έχει ακουστεί τις τελευταίες δεκαετίες ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ τους ενδιαφερόμενους, και καλύτερους γνώστες του θέματος.
* Αντίθετα, υιοθετούνται και θεσμοθετούνται, όλα όσα οι γονείς και οι ειδικοί χαρακτηρίζουν επώνυμα και υπεύθυνα, ως «επιστημονική μέθοδο εξόντωσης» των παιδιών αυτών, προς όφελος της διαφθοράς.
* Η τελική πρόταση αντίκειται πλήρως στις αρχές περί σεβασμού Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθώς και στις αποφάσεις και κατευθύνσεις της Κοινοτικής νομοθεσίας, η οποία στην σχετική απόφαση των υπουργών παιδείας της Λισσαβώνας (2003) ορίζει ότι:
* Τα κράτη οφείλουν να παρέχουν την δυνατότητα ώστε «τα ίδια τα άτομα με αναπηρίες, οι γονείς τους -εάν είναι απαραίτητο- ή οι κηδεμόνες τους, να μπορέσουν να επιλέξουν τον κατάλληλο τύπο εκπαίδευσης». (εφημερίδα Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων τ.11–άρ.12). Η απόφαση αυτή, που είναι το σημείο κλειδί, ώστε τα χρήματα των παιδιών να μην πηγαίνουν στη διαφθορά και σε άλλους σκοπούς, αναιρείται πλήρως στην τελική πρόταση του νόμου (Άρ. 5, παρ. 4,5,6 – Άρ. 6, παρ.1β, 1γ,4 - Άρ. 34 κλπ)
* Από όλα αυτά, είναι προφανές, ότι η Ελληνική Πολιτεία, προτίμησε να «ακούσει» γιά άλλη μιά φορά τα συμφέροντα και κυκλώματα, αντί γιά τη φωνή της κοινωνίας, των γονιών, των ειδικών και επιστημόνων.
*Χαρακτηριστικά παραδείγματα:
1) Η «επιστημονική μέθοδος εξόντωσης» και αποκλεισμού των παιδιών,
όπως χαρακτηρίζονται συγκεκριμένες διατάξεις και τεχνικές από τους γονείς και ειδικούς στο ψήφισμά τους, διατηρείται και θεσμοθετείται. Π.χ.:
Η μερική και επιμερισμένη Παράλληλη Στήριξη, η εκπρόθεσμη παροχή της, η απουσία αυτόματης ανανέωσής της, κλπ (Άρ. 6/παρ. 1β)
2) Ο γονέας δεν έχει κανέναν ουσιαστικό λόγο στην εκπαίδευση του παιδιού του, αλλά τα πάντα, τα αποφασίζουν τα ιεραρχικά και πολιτικά εξαρτώμενα μέλη των επιτροπών του υπουργείου, που είναι κοινό αίσθημα ότι η μόνιμη οδηγία που έχουν, είναι «περικόψτε» (Άρ. 6/παρ.1β,1γ, - 4 κλπ)
3) Αντί της ένταξης, διατηρείται η ασυλοποίηση και ο αποκλεισμός των παιδιών, που παγιώνεται με τον συντηρούμενο ελλιπή τρόπο λειτουργίας, τόσο των ειδικών σχολείων (νυν ΣΜΕΑ), όσο και των Τμημάτων Ένταξης. (Αρ.6/παρ.4 κλπ)
4) Ο εκάστοτε υπουργός μπορεί ανά πάσα στιγμή να καταργεί και τροποποιεί κατά το δοκούν όλες τις διατάξεις και παροχές, και ουσιαστικά ολόκληρο τον νόμο. Έτσι, δεν κατοχυρώνεται καμμία από τις παροχές και τα Δικαιώματα, ούτε κάν οι γενικές διατάξεις του πρώτου μέρους, αφού η αναίρεσή τους, είναι ήδη θεσμοθετημένη στον ίδιο νόμο που τις διακηρύσσει. Αυτό, κάνει φανερή την πρόθεση παραβίασης των Εκπαιδευτικών (και εν γένει Ανθρωπίνων) Δικαιωμάτων και των σχετικών κοινοτικών κατευθύνσεων γιά τα παιδιά με αναπηρίες και δυσκολίες (Άρ. 34)
5) Διατηρείται η ρουσφετολογική προώθηση επικίνδυνα ακατάλληλων ανθρώπων, στις θέσεις που σχετίζονται με την παιδοψυχολογία και την συμβουλευτική, μέσω «επιμορφώσεων» και «σεμιναρίων» (κομματικών συνήθως επιλογών), αφού απουσιάζει και πάλι η (επανηλειμένα διατυπωμένη) πρόταση γιά αντικειμενική ιεράρχιση των προσόντων με προτεραιότητα στις πανεπιστημιακές σπουδές, μεταπτυχιακά, διδακτορικά κλπ. (Αρ.20/παρ. 1.1δ, 1.2δ, 1.3γ, 1.4δ, 2.2δ, κλπ)
6) Απουσιάζει εντελώς το ειδικό άρθρο που έπρεπε να υπάρχει γιά το αυτιστικό φάσμα (όπως – πολύ σωστά - υπάρχει το αντίστοιχο άρθρο για κωφά και τυφλά παιδιά), παρ’ όλο που πρόκειται γιά μία ιδιαίτερη αναπηρία που αντιπροσωπεύει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά παιδιών με αναπηρία.
7) Απουσιάζει κάθε πρόνοια γιά την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την επαγγελματική ένταξη των παιδιών του αυτιστικού φάσματος και άλλων αναπηριών και δυσκολιών, που στην Ε.Ε. υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια.
* Χαρακτηριστικό των προθέσεων και της μεθόδευσης, ήταν η εγκύκλιος που κυκλοφόρησε «μουλωχτά», επίσης μέσα στο καλοκαίρι, η οποία θεσμοθετεί ότι η Π.Σ. είναι ασυμβίβαστη με τη λειτουργία Τμήματος Ένταξης, μέτρο που έχει επίσης χαρακτηριστεί «μέθοδος αποκλεισμού και ασυλοποίησης» από το ψήφισμα των 4.000 γονιών και ειδικών.
* Η τελική πρόταση που κατατέθηκε, δημιουργεί τη λογική βεβαιότητα, ότι ως νόμος, θα ενθαρρύνει και αυξήσει θεαματικά εις βάρος των παιδιών με αναπηρίες και δυσκολίες, τα περιστατικά καταπάτησης Ανθρωπίνων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων, στα οποία ήδη η χώρα μας κατέχει μία θλιβερή θέση: Θεωρείται η δεύτερη χώρα της Ευρώπης μετά την Τουρκία!..
* Τη στιγμή που οι πολίτες καλούνται να κάνουν «θυσίες», με πρόσχημα την ενίσχυση των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, συντηρείται και νομοθετείται η εξόντωση του πιό ευαίσθητου τμήματός τους, και η περικοπή των κοινωνικών παροχών που δικαιούνται, με τη φιλοσοφία της «οικονομίας» στα Δικαιώματά τους
* Αυτή η πρόταση νόμου, αποτελεί δυσοίωνο μήνυμα γιά ΟΛΟΚΛΗΡΗ την Ελληνική κοινωνία. Διαμηνύει με σαφήνεια την πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας, να μας στρέψει στά πρότυπα των κοινωνιών του τρίτου κόσμου, που βασίζουν την ανάπτυξή τους στην καταπάτηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, και σε φαινόμενα όπως η παιδική εργασία και η ποικιλόμορφης αγριότητας κακοποίηση και εκμετάλλευση των παιδιών, αλλά και όλων των πολιτών...
Τέλος, γίνεται η παρακάτω έκκληση:
Καλούμε τους πολίτες, τους κοινωνικούς φορείς, τα έντιμα και δημοκρατικά μέλη όλων των κομμάτων, της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης, να κινητοποιηθούν κατά της διαφθοράς, που με τη σύσταση και επιβολή τέτοιων νόμων εναντίον των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, φαίνεται να κυριαρχεί, οδηγώντας μας σε σκοτεινά πρότυπα και εποχές.
Η ανακοίνωση υπογράφεται από την Κίνηση Γονιών «Παιδί – Ειδικά Δικαιώματα» (υπεύθυνος ο κ. Γιάννης Σταυρόπουλος – 210.6525959 και 6934.994777) και τους συλλόγους:
· Ε.Δ.Α.Α.Φ (Ένωση Δικαιωμάτων Ατόμων Αυτιστικού Φάσματος)
· ΕΕΑ - Δ.Α.Δ (Ελληνική Εταιρεία Αυτισμού – Δ.Α.Δ)
· Εταιρεία Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό-Δ.Α.Δ. Νομού Καστοριάς
· Νομαρχιακός Σύλλογος Έβρου Ατόμων με Αναπηρία.
· Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων με Αυτισμό ΝΟΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
· Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων με Αυτισμό Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ
· Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων με Αυτισμό Ν. ΣΕΡΡΩΝ «ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ»
· Ε.Δ.Α.Α.Φ (Ένωση Δικαιωμάτων Ατόμων Αυτιστικού Φάσματος)
· ΕΕΑ - Δ.Α.Δ (Ελληνική Εταιρεία Αυτισμού – Δ.Α.Δ)
· Εταιρεία Προστασίας Ατόμων με Αυτισμό-Δ.Α.Δ. Νομού Καστοριάς
· Νομαρχιακός Σύλλογος Έβρου Ατόμων με Αναπηρία.
· Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων με Αυτισμό ΝΟΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
· Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων με Αυτισμό Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ
· Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων με Αυτισμό Ν. ΣΕΡΡΩΝ «ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου