Οι καθηγητές του 4ου Εσπερινού Γενικού Λυκείου Αθήνας, έστειλαν την παρακάτω επιστολή, σχετικά με τη συμμετοχή μαθητών των Εσπερινών Λυκείων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Γράφουν:
Έκπληξη και αναστάτωση προκάλεσε στους μαθητές των Εσπερινών Γενικών Λυκείων της χώρας η ανακοίνωση του Υπουργείου ότι, όσοι από αυτούς είναι υποψήφιοι για τις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και παίρνουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, θα εξετασθούν ταυτόχρονα με τους υποψηφίους των ημερησίων Λυκείων κατά τις πρωινές ώρες. Σύμφωνα με τα έως τώρα ισχύοντα, οι μαθητές αυτοί προσέρχονταν στα εξεταστικά τους κέντρα κατά τις ώρες λειτουργίας του εσπερινού τους προγράμματος.

Σε εποχή που η συγκυρία της οικονομικής κρίσης αναμένεται να οδηγήσει μερίδα μαθητών των ημερησίων Λυκείων στα Εσπερινά, προκειμένου να ενισχύσουν με την εργασία τους το οικογενειακό εισόδημα, εκτιμούμε ότι η συγκεκριμένη απόφαση, κατανοητή εν μέρει όσον αφορά τους οικονομικούς λόγους που την υπαγορεύουν, θα αποθαρρύνει το δυναμικότερο κομμάτι του μαθητικού δυναμικού των Εσπερινών Λυκείων, στερώντας του - μέσα από την πρακτικά προβληματική ή αδύνατη συμμετοχή του στον μηχανισμό πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - την πραγματοποίηση ενός ονείρου ζωής που αποβλέπει στην μαθησιακή, κοινωνική και επαγγελματική του αναβάθμιση. Θα ήταν υπερβολή να υποθέσουμε ότι σε βάθος χρόνου ο θεσμός του Εσπερινού Σχολείου αποδυναμώνεται και με δρομολογημένη ήδη την τακτική των συγχωνεύσεων, συρρικνώνεται και οδηγείται σε κατάργηση;
Ευελπιστούμε ότι από τη θέση ευθύνης της η Υπουργός θα συμμεριστεί τον προβληματισμό μας και επιδεικνύοντας την ευαισθησία που αξίζει η συχνά υπεράνθρωπη προσπάθεια που καταβάλλουν οι μαθητές, θα τοποθετηθεί εκ νέου για την στάση που θα κρατήσει η Πολιτεία απέναντι στο - ούτως ή άλλως - πρωτεύον και αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα της μάθησης, πόσο μάλλον αν αυτό αφορά ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως αυτές των μαθητών Εσπερινών Σχολείων, για τους οποίους η δια Βίου Μάθηση δεν θα έπρεπε να αποτελεί απλησίαστο αγαθό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου