Τον απολογισμό δράσης του ΕΦΕΤ για το 2011 και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει ο φορέας για την αποτελεσματικότερη προστασία των καταναλωτών και τη στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας παρουσίασε σήμερα κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Tύπου με τον yπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανδρέα Λοβέρδο, ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ Γιάννης Μίχας.
Όπως είπε ο κ. Μίχας ολόκληρο το επιστημονικό προσωπικό του ΕΦΕΤ εργάζεται καθημερινά, μεθοδικά και συστηματικά για την προστασία του καταναλωτή, για να φτάνουν στο πιάτο της οικογένειας, του κάθε νοικοκυριού, τρόφιμα, που έχουν ελεγχθεί και είναι ασφαλή.
Έστειλε μάλιστα και ένα μήνυμα στο καταναλωτικό κοινό που ενδεχομένως ανησυχεί, ότι η οικονομική κρίση θα επηρεάσει την ποιότητα των τροφίμων που καταναλώνει, ότι το πλέγμα των ελέγχων καθημερινά θα ισχυροποιείται ενώ δεν θα υπάρχει καμία ανοχή σε περιπτώσεις υπότροπων επιχειρήσεων.
Προχωρώντας στην παρουσίαση του απολογισμού του ΕΦΕΤ ο κ. Μίχας τόνισε ότι από την 1-1-2011 μέχρι σήμερα οι υπηρεσίες του φορέα ανά την ελληνική επικράτεια:
- Έχουν πραγματοποιήσει 7720 ελέγχους και έχουν ανταποκριθεί σε 1118 περιστατικά καταγγελιών πολιτών. Ο αριθμός των ελέγχων μέχρι το τέλος του έτους εκτιμάται ότι θα έχει φτάσει τους 9200 που υπερκαλύπτει τον ετήσιο στόχο που είχε θέσει ο ΕΦΕΤ στην αρχή της χρονιάς κατά 12%. Ο αριθμός αυτών των ελέγχων είναι παράλληλα αυξημένος κατά 23 % σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
- Από τους ελέγχους προέκυψαν 1232 παραβάσεις που αφορούσαν 529 επιχειρήσεις στις οποίες επιβλήθηκαν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι ο συγκεκριμένος αριθμός των παραβάσεων είναι ο μεγαλύτερος της τελευταίας τριετίας. Και δυστυχώς δεν έχουν αυξηθεί μόνο οι παραβάσεις αλλά και το ποσοστό της παραβατικότητας. Πέρσι και πρόπερσι ήταν στο 10,24 %. Φέτος έχει ανέβει στο 16 %.
- Τα ακατάλληλα προς κατανάλωση τρόφιμα που κατασχέθηκαν έγκαιρα από τις υπηρεσίες μας, προτού φθάσουν στο τραπέζι του Έλληνα καταναλωτή έχουν μέχρι σήμερα ανέλθει στους 54,9 τόνους.
- Έχουν επιβληθεί 487 πρόστιμα συνολικού ύψους 3.813.000 €. Τα μεγαλύτερα σε ύψος πρόστιμα έχουν επιβληθεί σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και έπονται βιομηχανίες και βιοτεχνίες επεξεργασίας τροφίμων.
Ακόμη ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ παρουσίασε τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει ο φορέας στην κατεύθυνση της αποτελεσματικότερης προστασίας των καταναλωτών, της στήριξης της υγιούς επιχειρηματικότητας, της ενοποίησης του συστήματος των ελέγχων, όπως:
- Δημιουργείται ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με τους πολίτες, το 11717 στον οποίο θα απευθύνονται οι καταναλωτές για να κάνουν τις καταγγελίες τους.
- Προχωρά η εφαρμογή του Διατροφικού Τειρεσία, που θα είναι ένα κεντρικό σύστημα ελέγχου των παραβάσεων και των ελέγχων που ο ΕΦΕΤ πραγματοποιεί.
- Εκπονούνται διατροφικές έρευνες όπως αυτή που πρόκειται να παρουσιαστεί σύντομα αναφορικά με τη γνώση, στάση και συμπεριφορά των Ελλήνων απέναντι στο αλάτι.
- Ψηφίστηκε ρύθμιση που αλλάζει τον τρόπο καταβολής των προστίμων στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις προσφεύγουν κατά των αποφάσεων του ΕΦΕΤ. Πλέον είναι υποχρεωμένες να προκαταβάλλουν το 80% του προστίμου.
Τέλος, φέτος έγιναν 32 εκπαιδευτικά προγράμματα με τη συμμετοχή 800 υπαλλήλων. Επίσης έγιναν 140 προγράμματα στα οποία συμμετείχαν 58 εταιρίες με 2780 εργαζόμενους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου