Τέλος... τα διόδια στην «καρμανιόλα» Πατρών – Κορίνθου και οι Έλληνες οδηγοί, έχουν όλο το... ευρωδικαίωμα να ταξιδεύουν χωρίς να καταβάλουν το αντίτιμο και δίχως τον φόβο ότι παρανόμησαν! Αυτό το λέει ο ίδιος ο νομάρχης Αχαΐας κ. Δημήτρης Κατσικόπουλος, ο οποίος δήλωσε ότι οι τουρίστες που έρχονται από την Πάτρα με κατεύθυνση την Αθήνα, δεν πληρώνουν διόδια, καθώς υπάρχει Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία, δεν επιβάλλεται κόστος διέλευσης, όταν δεν πληρούνται οι όροι ασφαλείας που έχουν θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση!
Όμως εδώ είναι… Βαλκάνια και δεν ισχύει πλήρως η ευρωπαϊκή νομοθεσία! Επ’ αυτού το ελληνικό κράτος, δεν έχει ενσωματώσει στο δίκαιό του τα ευρωάρθρα που αναφέρονται στις προδιαγραφές που χρειάζονται για έναν δρόμο προκειμένου να είναι δυνατόν να ζητείται η πληρωμή διοδίων. Όπως στον συγκεκριμένο δρόμο-«καρμανιόλα», που σχεδόν κάθε μέρα χάνονται ζωές. Δηλαδή, πληρώνεις πριν σκοτωθείς!
Αυτό, γίνεται για να μην σταματήσουν οι εισπράξεις ή μήπως για λόγους… αμελείας; Ό,τι και αν συμβαίνει, δεν γνωρίζω εάν ένας Έλληνας πολίτης έχει το έννομο δικαίωμα να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, τουλάχιστον για απειλή κατά της ζωής του ή επειδή έχει πάθει ατύχημα, ή ακόμη επειδή έχει χάσει ένα δικό του πρόσωπο σε δυστύχημα.
Όπως αναφέρεται στο www.patranews.gr ο νομάρχης Αχαΐας κ. Δημ. Κατσικόπουλος δήλωσε:
«Καλούμε τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια για να χρησιμοποιεί αυτό τον δρόμο. Οι ξένοι, δεν πληρώνουν βάσει νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς ο δρόμος αυτός δεν πληροί καμία προδιαγραφή για εθνικό οδικό δίκτυο. Μόνο όσοι τρώνε κουτόχορτο, πληρώνουν για να σκοτωθούν». Αφού διευκρίνισε πως όσοι περνούν χωρίς να πληρώσουν, δεν αντιμετωπίζουν καμία κύρωση, τόνισε: «Ακόμα και αν ο οποιοσδήποτε οδηγός περάσει χωρίς να πληρώσει, τον αφήνουν χωρίς να του κάνουν τίποτα. Και αυτό για να μην ανοίξει το θέμα, επειδή το γνωρίζουνε!».
Τα έσοδα από τα διόδια στην Πατρών - Κορίνθου, ανέρχονται καθημερινά σε περίπου 80.000 ευρώ, που σημαίνει 2,5 ευρώ το αυτοκίνητο για διαδρομή περίπου 100 χιλιομέτρων, χωρίς ηλεκτροφωτισμό και δίχως διαχωριστική νησίδα.
Όμως η… είδηση, είναι εδώ:
Τα έσοδα των 80.000 ευρώ ημερησίως από τα διόδια, δεν πάνε στο κράτος, αλλά στα ταμεία της κοινοπραξίας των εταιρειών που έχουν αναλάβει να φτιάξουν την «εθνική» οδό με ανταποδοτικά τέλη. Μέχρι τώρα ξέραμε, ότι με το σύστημα αυτό, κατασκευάζει η εταιρεία το έργο και μετά το εκμεταλλεύεται για ορισμένα χρόνια. Δηλαδή, όταν πρόκειται για δρόμο, συμφωνεί ώστε επί δέκα-είκοσι χρόνια να εισπράττει τα διόδια.
Στην περίπτωση αυτή όμως παρατηρείται το φαινόμενο, η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο να προεισπράττει τα... έξοδά της – ίσως και τα κέρδη της! Να δούμε, πόσα «μεροκάματα» των 80.000 ευρώ, θέλει ακόμη η κοινοπραξία για να μαζέψει το κατάλληλο ποσόν… Κι όποιος δεν πιστεύει, ας ρωτήσει τον κ. Νομάρχη.-
Θα πρέπει, φίλε Παντελή, να δημιουργηθεί το κίνημα "Δεν πληρώνω" επιτέλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιότι απορίες υπάρχουν: Γιατί πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας; Για την ποιότητα των δρόμων; Δημοτικά τέλη, για την καθαριότητά των δρόμων; ΕΡΤ; κ.λπ., κ.λπ., κ.λπ...
Οι Ευρωπαίοι πάλι μας έδωσαν το παράδειγμα. Αλλά θα μου πεις εδώ είναι Ελλάδα, δεν είναι παίξε-γέλασε...