Σχετικά με τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η ΟΛΜΕ προχώρησε σήμερα σε δημόσια ανακοίνωση, καθώς κατά το συνδικαλιστικό όργανο των Εκπαιδευτικών, με τις Εξετάσεις για τα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ «ολοκληρώθηκε μια ψυχοφθόρα διαδικασία, που κάθε χρόνο ταλαιπωρεί τη μαθητική νεολαία και εξαντλεί οικονομικά την ελληνική οικογένεια».
Αφού αναφέρεται ότι οφείλουμε όλοι να σταθούμε κριτικά απέναντι σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που «επιτρέπει να μοιράζονται άνισα οι μορφωτικές ευκαιρίες στους νέους, σε βάρος των παιδιών που προέρχονται από τα οικονομικά ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα». Και τονίζεται: «Γι’ αυτά τα παιδιά το μορφωτικό μέλλον φαίνεται πιο σκοτεινό, καθώς οι γονείς τους υφίστανται τις συνέπειες μιας οικονομικής κρίσης που διαρκώς επιδεινώνεται».
Αφού αναφέρεται ότι οφείλουμε όλοι να σταθούμε κριτικά απέναντι σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που «επιτρέπει να μοιράζονται άνισα οι μορφωτικές ευκαιρίες στους νέους, σε βάρος των παιδιών που προέρχονται από τα οικονομικά ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα». Και τονίζεται: «Γι’ αυτά τα παιδιά το μορφωτικό μέλλον φαίνεται πιο σκοτεινό, καθώς οι γονείς τους υφίστανται τις συνέπειες μιας οικονομικής κρίσης που διαρκώς επιδεινώνεται».
Στη συνέχεια η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, αναφέρει τα εξής:
Σημειώνουμε ότι εφέτος μένουν κενές 18.441 θέσεις στα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ λόγω της καθιέρωσης της βαθμολογικής βάσης, ενώ η ελληνική κοινωνία στερείται αναγκαίο επιστημονικό δυναμικό. Εάν συνυπολογίσουμε τις κενές θέσεις που έμειναν φέτος σε αυτές των δύο προηγούμενων χρόνων φτάνουμε στο συνολικό αριθμό των περίπου 50.000.
Σε αυτές τις συνθήκες υποχρεώνονται περισσότερες ελληνικές οικογένειες να αναζητήσουν διέξοδο στη φοιτητική μετανάστευση ή στην αγκαλιά των «ιδιωτικών πανεπιστημίων» που προώθησε η κυβέρνηση με την αναγνώριση των Κέντρων Ελεύθερων Σπουδών.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί απαράδεκτες και προκλητικές τις δηλώσεις του Υπουργείου Παιδείας με τις οποίες διαφημίζει τα κολέγια ως τον «εναλλακτικό δρόμο» για τα παιδιά που δεν πέρασαν τις συμπληγάδες του εξεταστικού.
Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν κυνική παραδοχή και ομολογία των νεοφιλελεύθερων προσανατολισμών της κυβέρνησης, που αποκαλύπτει όχι μόνο τον κοινωνικό αμοραλισμό της αλλά και την επιμονή της στην πολιτική επιλογή της εμπορευματοποίησης της παιδείας και της εκπαίδευσης, η οποία από δημόσιο αγαθό μετατρέπεται έτσι όλο και περισσότερο σε αγοραίο-εμπορεύσιμο προϊόν προσιτό στους λίγους και οικονομικά ισχυρούς.
Ο υπουργός Παιδείας υποκρίνεται και ταυτόχρονα εμπαίζει δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους και τις οικογένειές τους (μαζί με τους δυνάμει υποψηφίους), όταν την ίδια ώρα εξαγγέλλει -για άλλη μια φορά- «εκτεταμένο» διάλογο με σκοπό την αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν ο στόχος αυτής της αλλαγής είναι η ελεύθερη πρόσβαση και στα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ, όπως επίμονα απαιτεί η εκπαιδευτική κοινότητα και επιτάσσουν στοιχειώδεις αρχές δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης, τότε τα περί «εκτεταμένου» διαλόγου συνιστούν επικοινωνιακή διαχείριση και προσπάθεια συγκάλυψης πραγματικών προθέσεων που δε συγκαλύπτονται. Αν, ωστόσο, η κυβέρνηση θεωρεί τα παραπάνω άδικες κρίσεις και αυθαίρετα συμπεράσματα για την εκπαιδευτική πολιτική της, δεν έχει παρά να προχωρήσει εδώ και τώρα στην κατάργηση της «βάσης του 10» και στην κάλυψη όλων των «ορφανών» θέσεων στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ!
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να υλοποιήσει την κοινωνικά αναγκαία πρόταση της εκπαιδευτικής κοινότητας, που περιλαμβάνει τα εξής:
Κατάργηση του μέτρου της βαθμολογικής βάσης του 10 ως ελάχιστου προαπαιτούμενου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που αποκλείει από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χιλιάδες νέους που προέρχονται από τα λαϊκά κοινωνικά στρώματα και τους εξωθεί στα ιδιωτικά δίκτυα κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ, Κολέγια κ.λπ.).
Ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για όσους κατέχουν το απολυτήριο Λυκείου, που θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις. Συνεχή διεύρυνση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τελικό στόχο την κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων, με αντίστοιχη γενναία χρηματοδότηση των υποδομών των ιδρυμάτων της.
Μέχρι την καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης, η επιλογή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων με την ευθύνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σε αυτές τις συνθήκες υποχρεώνονται περισσότερες ελληνικές οικογένειες να αναζητήσουν διέξοδο στη φοιτητική μετανάστευση ή στην αγκαλιά των «ιδιωτικών πανεπιστημίων» που προώθησε η κυβέρνηση με την αναγνώριση των Κέντρων Ελεύθερων Σπουδών.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί απαράδεκτες και προκλητικές τις δηλώσεις του Υπουργείου Παιδείας με τις οποίες διαφημίζει τα κολέγια ως τον «εναλλακτικό δρόμο» για τα παιδιά που δεν πέρασαν τις συμπληγάδες του εξεταστικού.
Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν κυνική παραδοχή και ομολογία των νεοφιλελεύθερων προσανατολισμών της κυβέρνησης, που αποκαλύπτει όχι μόνο τον κοινωνικό αμοραλισμό της αλλά και την επιμονή της στην πολιτική επιλογή της εμπορευματοποίησης της παιδείας και της εκπαίδευσης, η οποία από δημόσιο αγαθό μετατρέπεται έτσι όλο και περισσότερο σε αγοραίο-εμπορεύσιμο προϊόν προσιτό στους λίγους και οικονομικά ισχυρούς.
Ο υπουργός Παιδείας υποκρίνεται και ταυτόχρονα εμπαίζει δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους και τις οικογένειές τους (μαζί με τους δυνάμει υποψηφίους), όταν την ίδια ώρα εξαγγέλλει -για άλλη μια φορά- «εκτεταμένο» διάλογο με σκοπό την αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν ο στόχος αυτής της αλλαγής είναι η ελεύθερη πρόσβαση και στα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ, όπως επίμονα απαιτεί η εκπαιδευτική κοινότητα και επιτάσσουν στοιχειώδεις αρχές δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης, τότε τα περί «εκτεταμένου» διαλόγου συνιστούν επικοινωνιακή διαχείριση και προσπάθεια συγκάλυψης πραγματικών προθέσεων που δε συγκαλύπτονται. Αν, ωστόσο, η κυβέρνηση θεωρεί τα παραπάνω άδικες κρίσεις και αυθαίρετα συμπεράσματα για την εκπαιδευτική πολιτική της, δεν έχει παρά να προχωρήσει εδώ και τώρα στην κατάργηση της «βάσης του 10» και στην κάλυψη όλων των «ορφανών» θέσεων στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ!
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να υλοποιήσει την κοινωνικά αναγκαία πρόταση της εκπαιδευτικής κοινότητας, που περιλαμβάνει τα εξής:
Κατάργηση του μέτρου της βαθμολογικής βάσης του 10 ως ελάχιστου προαπαιτούμενου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που αποκλείει από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χιλιάδες νέους που προέρχονται από τα λαϊκά κοινωνικά στρώματα και τους εξωθεί στα ιδιωτικά δίκτυα κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ, Κολέγια κ.λπ.).
Ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για όσους κατέχουν το απολυτήριο Λυκείου, που θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις. Συνεχή διεύρυνση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τελικό στόχο την κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων, με αντίστοιχη γενναία χρηματοδότηση των υποδομών των ιδρυμάτων της.
Μέχρι την καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης, η επιλογή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων με την ευθύνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Την ανακοίνωση υπογράφουν ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Κώστας Μανιάτης και ο γενικός γραμματέας της κ. Θέμης Κοτσιφάκης, ενώ ως υστερόγραφο σημειώνεται:
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δημοσιοποιεί την τοποθέτηση της Ομοσπονδίας μας (Σεπτέμβρης 2005) που περιλαμβάνει τους λόγους για τους οποίους δεν θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί η βάση του 10. Δυστυχώς οι εξελίξεις στα 3 χρόνια που πέρασαν από τότε επιβεβαίωσαν τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου