Μια ανάσα ζωής περιμένουν από
σήμερα οι έμποροι με τις εκπτώσεις που ξεκίνησαν σήμερα (14 Ιουλίου) και θα
διαρκέσουν έως τις 30 Αυγούστου.
Πάνε οι παλιές εποχές που οι εκπτώσεις διαρκούσαν 20 ημέρες. Τώρα διαρκούν 45
ημέρες για να μπορέσουν όλοι να περάσουν από τα μαγαζιά και ανάλογα με αυτά που
τους περισσεύει να ψωνίσουν.
Βέβαια και οι κυβερνώντες θα
πρέπει να ξέρουν ότι η ανεργία και οι περικοπές των μισθών, δεν βοηθούν στην
αύξηση του τζίρου.
ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. Δεν
χρειάζεται να έχεις τελειώσει το Χάρβαρντ για να μάθεις ότι αν υπάρχει ανεργία
και δεν κυκλοφορεί ρευστό δεν μπορεί να ανασάνει το εμπόριο.
Βέβαια σήμερα οι έμποροι -που
ξεκίνησαν και τυπικά τις εκπτώσεις γιατί είχαν ξεκινήσει εδώ και καιρό τις
εκπτώσεις με την μορφή των προσφορών- ελπίζουν στους τουρίστες.
«Μόνο από τον τουρισμό θα
μπορέσουμε να αυξήσουμε τον τζίρο μας» υποστηρίζουν οι έμποροι που είναι με το
ένα πόδι στον Κορυδαλλό από τα χρέη που έχουν συσσωρευτεί.
Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν μία μέρα
μετά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου των ανοικτών καταστημάτων τις Κυριακές,
μέτρο για το οποίο υπήρξαν έντονες αντιδράσεις.
Πολλοί υπάλληλοι χθες Κυριακή
πήγαν στα καταστήματα τους να δουλέψουν αλλά τελικά επέστρεψαν στα σπίτια τους
ακόμη και αυτοί που δουλεύουν σε τουριστικά μέρη.
Η ΕΣΕΕ καλεί τους καταναλωτές «να
εμπιστευθούν και πάλι τις ελληνικές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις της
περιοχής τους, με τη βεβαιότητα ότι, μέσα στην δύσκολη οικονομική συγκυρία, θα
εξαντλήσουν όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για καλύτερη τιμολόγηση και χαμηλότερη
τελική τιμή πώλησης των προϊόντων που προσφέρουν ώστε να ανταποκρίνεται απόλυτα
προς την εκπτωτική αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά».
Τι να προσέξουν
οι καταναλωτές
Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει στους
καταναλωτές τα σημεία εκείνα που πρέπει να προσέξουν ώστε να είναι επιτυχημένες
οι αγορές τους, και να μην ξεχνούν:
1. Να αγοράζουν σύμφωνα με τις
ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές / οικογενειακές
τους ανάγκες.
2. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή
στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής,
ελαττωματικά κλπ.
3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν
και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των
προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
4. Να είναι εγκρατείς στις
αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών, των εκπτώσεων.
5. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή
στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και
πλασματικό.
6. Να θυμούνται ότι στα προϊόντα
τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται
ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
7. Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές
με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση
των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
8. Να ελέγχουν πάντα την τελική
τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες,
πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι
τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν
πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
9. Να προσέχουν να μην
υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον
τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
10. Να μην ξεχνούν να ζητούν τη νόμιμη
απόδειξη την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν
και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί
αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το
προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου