Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2009

Κάλεσμα Ανέργων Δημοσιογράφων

Την βοήθεια των συναδέλφων τους ζητούν οι Άνεργοι Δημοσιογράφοι, καθώς, όπως υποστηρίζουν, οι εκλεγμένοι στην ΕΣΗΕΑ αδυνατούν να βγάλουν προεδρείο την ώρα που πυκνώνουν οι απολύσεις και η ανασφάλιστη εργασία.
Προ αυτών, την Τετάρτη πραγματοποιούν συγκέντρωση έξω από την ΕΣΗΕΑ.
Για περισσότερα, κλικ εδώ:
*** Τι μαθαίνω; Πάμε για δημοσιοποίηση των ονομάτων και των αποδοχών, όσων συναδέλφων απασχολούνται σε δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς;

Παρασκευή, 28 Αυγούστου 2009

Κρουαζιέρες στο... τζάμπα!

Ευχάριστη απόδραση από την σκληρή και πανάκριβη καθημερινότητα προσφέρει τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο ο Ο.Ε.Κ.(Οργανισμός Εργατικής Εστίας) σε χιλιάδες δικαιούχους παροχών του από την Αττική, μέσα από το 4ήμερο οργανωμένο πρόγραμμα αναψυχής “Κρουαζιέρα 2009”, με προορισμό νησιά του Αιγαίου. Οι θαλάσσιες εκδρομές θα πραγματοποιηθούν από το λιμάνι του Πειραιά και με το “Ελ. Βενιζέλος” της ΑΝΕΚ, το οποίο θα σηκώσει άγκυρα στις 27, 30 Σεπτεμβρίου και 3 Οκτωβρίου με κατεύθυνση τη Ρόδο, την Κω, την Τήνο και τη… Μύκονο!
Τη δυνατότητα να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία και να απολαύσουν Δωρεάν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες (μεταφορά, διανυκτέρευση εντός του πλοίου για τρία βράδια, πλήρης διατροφή, έκπτωση 20% σε ποτά, σκευάσματα κ.λπ) θα έχουν συνολικά 4.800 άτομα.
Η χορήγηση των εισιτηρίων στους ενδιαφερόμενους δικαιούχους θα αρχίσει από τη Δευτέρα (31 Αυγούστου) και θα γίνεται καθημερινά τις εργάσιμες ημέρες έως ότου εξαντληθούν, με την προσκόμιση των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών, που είναι: Αστυνομική ταυτότητα, θεωρημένα βιβλιάρια ασθενείας, απόσπασμα ατομικού λογαριασμού ασφάλισης με 100 ημερομίσθια το έτος 2008, ΑΦΜ, αρχική απόφαση συνταξιοδότησης.

Στο πρόγραμμα μπορούν να συμμετάσχουν δικαιούχοι παροχών ΟΕΕ που πέρυσι έκαναν χρήση μικτού προγράμματος παροχών με την προϋπόθεση ότι φέτος δεν έχουν κάνει χρήση του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού, δεν συμμετείχαν και δεν θα συμμετάσχουν σε κάποιο εκδρομικό πρόγραμμα του Οργανισμού.

Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2009

Κρουαζιέρα θα σε πάω - αν προλάβω!

Την ετήσια κρουαζιέρα της στην Ανατολική Μεσόγειο μας υπενθύμισε σήμερα η ΑΝΕΚ. Θα γίνει με το "πλωτό παλάτι" τη που λέγεται "Ελ. Βενιζέλος" και θα διαρκέσει από τις 24 Οκτωβρίου έως τις 4 Νοεμβρίου. Οι κρατήσεις θέσεων με την ταυτόχρονη έκδοση των εισιτηρίων λήγει σήμερα (!), χωρίς να αποκλείεται ότι όποιος πάει αύριο στα κεντρικά πρακτορεία της Εταιρείας θα τον διώξουν...
Το κρουαζιερόπολοιο θα αποπλέυσει από τον Πειραιά το Σάββατο 24/10 καιθα επισκεφθεί τα λιμάνια: Σούδα, Αλάνυα (Τουρκία), Τρατούς (Συρία), Βηρυττός (διανυκτέρευση), Λεμεσός, Χάϊφα (διανυκτέρευση), Αλεξάνδρεια (διανυκτέρευση), Σούδα και Πειραιάς (Τετάρτη 4/11 - ώρα 23:30).

Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2009

Οι λαθρομετανάστες και ο... εσωτερικός τουρισμός!

Tο απομεσήμερο, ακούστηκε από το ραδιόφωνο του Alpha 9.89 να μιλάει ο νομάρχης Έβρου κ. Νικ. Ζαμπουνίδης, για τους λαθρομετανάστες και τα όσα είπε, εξέπληξαν τους ακροατές, καθώς είναι τελείως άγνωστα σε εμάς τους κατοίκους του «κράτους των Αθηνών», αυτά που συμβαίνουν στην ακριτική περιοχή με τους παράνομους οικονομικούς μετανάστες.
Γίνεται μία προσπάθεια καταγραφής των όσων ειπώθηκαν, επειδή δεν μαγνητοφωνήθηκαν! Λοιπόν…
Στο Έβρο και κοντά στην Ορεστιάδα, η Νομαρχία, με την αρωγή του υπουργείου Εσωτερικών μετέτρεψε τον χώρο ενός παλιού εργοστασίου σε κέντρο Υποδοχής, ικανό να φιλοξενήσει 280 λαθρομετανάστες αξιοπρεπώς που σημαίνει: κρεβάτια με κλινοσκεπάσματα, είδη προσωπικής καθαριότητας, ρουχισμό και τρία γεύματα ημερησίως.
Στον εν λόγω χώρο, φιλοξενούνται για ένα χρονικό διάστημα λαθρομετανάστες οι οποίοι μετά τη σύλληψή τους έχουν ταυτοποιηθεί και έχουν περάσει από ιατρικές εξετάσεις.
Μετά από το ορισμένο χρονικό διάστημα, οι λαθρομετανάστες αφήνονται ελεύθεροι για να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, αλλά δεν διαθέτουν ούτε χρήματα, μήτε διαβατήριο! Και προκειμένου να μην γίνουν μόνιμοι… κάτοικοι Έβρου, η νομαρχία μισθώνει λεωφορεία του ΚΤΕΛ και τους προωθεί προς τον ελληνικό νότο. Ο κάθε λαθρομετανάστης μπορεί να κατέβει σε όποια στάση θέλει, αλλά η πλειονότητά τους κατευθύνεται κατ' Αθήνα μεριά!
Έρχονται εδώ οι άνθρωποι και αρχίζουν το σουλατσάρισμα μήπως και βρουν να φάνε κανένα κομμάτι ψωμί. Κάποια στιγμή η Αστυνομία κάνει μία επιχείρηση «σκούπα», τους μαζεύει και τους ξαναστέλνει με τις κλούβες στον… Έβρο! Εκεί τους ξανακάνουν ταυτοποίηση, τους ξανακάνουν ιατρικές εξετάσεις και τους ξαναφιλοξενούν στον ίδιο χώρο Υποδοχής! Όταν περάσει το ορισμένο χρονικό διάστημα, τους απελευθερώνουν, τους βάζουν στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ για το ταξίδι προς τον νότο και… τούμπαλιν η ίδια «ιστορία»! Έτσι, για να μην λέμε ότι σημειώνεται ύφεση στον... εσωτρικό τουρισμό!
Όπως είπε ο νομάρχης Έβρου, αυτή η «φιλοξενία» κοστίζει αρκετά στο νομό, αλλά και στους επαγγελματίες που συνεργάζονται για την υπόθεση των λαθρομεταναστών. Για παράδειγμα έφερε το χρέος του € 1 εκατ. στα ΚΤΕΛ και άλλων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στην εταιρεία κέτερινγκ που πήρε με μειοδοτικό διαγωνισμό τη δουλειά για να παρέχει τα τρία γεύματα την ημέρα.
Βέβαια, η νομαρχία Έβρου, δεν τα κάνει όλα αυτά από το «κεφάλι» της και γι’ αυτό ο νομάρχης επιρρίπτει τις ευθύνες στο υπουργείο Εσωτερικών και συγκεκριμένα στον -κατ’ αυτόν- ανύπαρκτο συντονισμό μεταξύ του υπουργού και δύο υφυπουργών. Αυτά.

Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2009

Πλησιάζει η επόμενη μέρα της τραγωδίας...

Δυστυχώς η καταστροφή δεν αποφεύχθηκε. Η Αττική έγινε στάχτη. Συνεχίζει να καίγεται ό,τι είχε απομείνει. Μόνο το ανίκανο και μουδιασμένο κράτος παραμένει ανέπαφο. Ευτυχώς που δεν απουσιάζει η αυτοθυσία των πυροσβεστών, των εθελοντών, των φαντάρων και η αρωγή των αστυνομικών για την εκκένωση των κατοικημένων περιοχών. Ευτυχώς που στάθηκε όρθια η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ευτυχώς που το Σάββατο υπήρχε ο... «Σκάϊ» που είχε αναλάβει τον συντονισμό του πυριοσβεστιού έργου...
Πλησιάζουμε στην επόμενη μέρα την πύρινης τραγωδίας...
Αύριο θα εμφανιστούν πάλι όμορφες βίλλες, ανάμεσα σε όσα δέντρα έχουν απομείνει και μεθαύριο θα χτιστούν τα καμμένα. Κάποιοι θα τα «πιάσουνε», κάποιοι άλλοι θα κάνουνε τα «στραβά μάτια» και η έπαυλις του λαμόγιου θα «φυτρώσει» Όπως συμβαίνει τόσα χρόνια...
*** Το ελικόπτερο της κυπριακής βοήθειας, είναι ρωσικό και ενοικιάζεται από τη Λευκωσία. Αναχώρησε λοιπόν από τη Λάρνακα και ο Ρώσος πιλότος προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Ρόδου για ανεφοδιασμό και με σκοπό την άμεσα αναχώρηση για Ελευσίνα. Όμως το ελικόπτερο καθηλώθηκε για 5 ώρες από τις αστυνομικές αρχές, επειδή ο πιλότος όταν κάποτε εργαζόταν στην Ελλάδα, είχε αφήσει ένα χρέος ύψους... 500 ευρώ! Δύο υπουργοί έδωσαν αγώνα για την απελευθέρωση του πιλότου, αλλά τελικά τα κατάφεραν! Ουδέν σχόλιον...

Παρασκευή, 21 Αυγούστου 2009

Τα Chinook να πάνε για πυρόσβεση!

Με το βασικό ερώτημα ποιοί είναι οι πραγματικοί λόγοι που εμποδίζουν την ένταξη των ελικοπτέρων CH-47D Chinook για αεροπυροσβεστικό έργο αυτή την περίοδο, ο Μιχάλης Καρχιμάκης και οι συνάδελφοί του Βασίλης Οικονόμου, Γιώργος Ντόλιος, Βάσω Παπανδρέου και Αλέξανδρος Αθανασιάδης, κατέθεσαν Ερώτηση προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Μεϊμαράκη. Συγκεκριμένα, η Ερώτησή τους αναφέρει:
1. Γενικά
Η ένταξη των ελικοπτέρων CH-47D CHINOOK της Αεροπορίας Στρατού στη διαδικασία αεροπυρόσβεσης σε αντικατάσταση των ελικοπτέρων που οι ιδιωτικές εταιρείες διαθέτουν με απ’ ευθείας ανάθεση χωρίς ανταγωνισμό και με ιδιαίτερα υψηλό κόστος στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, αποτελεί, το ελάχιστο αντισταθμιστικό όφελος που το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας υποχρεούται να αποδώσει στον οικονομικά δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό ο οποίος είναι ο κύριος χρηματοδότης της προμήθειας του εκσυγχρονισμού και της συντήρησης των ελικοπτέρων αυτών, που εντελώς ανεξήγητα δεν αποδίδουν το οφειλόμενο κοινωνικό μέρισμα σε συνθήκες εθνικών καταστροφών, μια υποχρέωση που απορρέει από την ίδια την αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων.
2. Παρούσα Κατάσταση
Τα ελικόπτερα CH-47D έχοντας πλήρη δυνατότητα αεροπυρόσβεσης απέχουν από την εκτέλεση μιας εκ των βασικών τους αποστολών που είναι η συνδρομή στο κοινωνικό σύνολο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης αφήνοντας το έργο αυτό σε ιδιωτικές εταιρείες, τις ίδιες εδώ και αρκετά χρόνια οι οποίες αναλαμβάνουν κατ’ ανάθεση το έργο της αεροπυρόσβεσης έναντι αδράς αμοιβής, η οποία κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες ξεπερνά τα 20 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των 120 ημερών (Ιούνιος- Σεπτέμβριος)
3. Σύντομο Ιστορικό
Επειδή ενδεχόμενα να του διαφεύγουν, οφείλουμε σε κάθε περίπτωση να υπενθυμίσουμε στον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας τα παρακάτω αδιαμφισβήτητα δεδομένα:
Α. Τα εννέα (9) από τα 15 ελικόπτερα CH-47D της Αεροπορίας Στρατού συμπληρώνουν αισίως 29 χρόνια λειτουργίας, ήλθαν στην Ελλάδα στις αρχές του ’80 ως CH-47C, εκσυγχρονίστηκαν στις αρχές του ’90 σε CH-47D με κόστος σχεδόν διπλάσιο του κόστους προμήθειας, ενώ είναι στο πρόγραμμα του τρέχοντος ΕΜΠΑΕ να εκσυγχρονιστούν εκ νέου με προβλεπόμενο κόστος στα 150 εκατομμύρια ευρώ.
Β. Είναι πολύ εύκολο για τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας να διαπιστώσει ότι το κόστος προμήθειας και τα κόστη εκτελεσθέντος και επικείμενου εκσυγχρονισμού σε σχέση με τα αποτελέσματα, παρουσιάζουν ένα ιδιαίτερα αρνητικό ισοζύγιο για την ίδια την Αεροπορία Στρατού και την επιχειρησιακή της ετοιμότητα ενώ την ίδια στιγμή δημιούργησαν ένα δυσβάσταχτο φορτίο στον Έλληνα φορολογούμενο χωρίς κανένα ανταποδοτικό κοινωνικό όφελος.
Γ. Η ηγεσία της Αεροπορίας Στρατού και συνακόλουθα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας ασπάζονται την άποψη που λέει: «Δεν καταπονούμε τα μέσα για να είναι επιχειρησιακά διαθέσιμα». Την άποψη αυτή που περνάει σκόπιμα για να κρύψει την ανικανότητα της επιχειρησιακής διαχείρισης των ελικοπτέρων CH-47D την ανατρέπει στην πράξη η απαράδεκτα χαμηλή διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων όταν αυτά δεν υφίστανται ούτε την απαιτούμενη στοιχειώδη χρησιμοποίηση για την επιχειρησιακή εκπαίδευση των πληρωμάτων.
Δ. Τα ελικόπτερα CH-47D, σύμφωνα με τα τεχνικά και πτητικά τους εγχειρίδια, έχουν τη δυνατότητα προσθαλάσσωσης και παραμονής στη θάλασσα για ικανό χρόνο, αφού μέρος της επιχειρησιακής τους αποστολής είναι και η προσθαλάσσωση για επιβίβαση ή αποβίβαση ειδικών δυνάμεων στις επιχειρήσεις. Η επιχειρησιακή αυτή δυνατότητα των ελικοπτέρων CH-47D ακυρώνει ευθέως το επιχείρημα που προβάλλεται ότι τα ελικόπτερα δεν διατίθενται για αεροπυρόσβεση διότι θα υποστούν φθορές από την επίδραση του θαλασσινού νερού. Την άποψη αυτή καταρρίπτει επίσης το γεγονός ότι η ηγεσία της Αεροπορίας Στρατού έχει αποδεχτεί την στάθμευση των ελικοπτέρων CH-47D στην πίστα του Αεροδρομίου Μεγάρων σε άμεση γειτνίαση με τη θάλασσα και τις επιδράσεις της που καθόλου μικρότερες είναι από αυτές κατά τη διαδικασία υδροληψίας. Τέλος την άποψη αυτή ακυρώνει το γεγονός ότι στην τεχνική βάση του Αεροδρομίου Μεγάρων υπάρχει υποδομή για την καθολική πλύση των ελικοπτέρων CH-47D μετά από επιχειρήσεις εγγύς ή επί της θάλασσας.
Ε. Είναι προφανές ότι οι επικλήσεις της ηγεσίας της Αεροπορίας Στρατού που αδιάκριτα υιοθετεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας περί δήθεν κινδύνου φθορών είναι προφάσεις εν αμαρτίαις, που στόχο έχουν να αποκρύψουν τη γύμνια της σε εκπαιδευτικά πληρώματα, την αδυναμία της να εξασφαλίσει επαρκή πληρώματα, την αδυναμία της να διατηρήσει παραδεκτή διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων και την παντελή της ανεπάρκεια για την τεχνική τους υποστήριξη. Είναι επιχειρησιακά απαράδεκτο και πολιτικά ανεύθυνο, ελικόπτερα με δεδομένες δυνατότητες παροχής κοινωνικού έργου σε καιρό ειρήνης να οδηγούνται σε μεγάλες και πανάκριβες συντηρήσεις και εκσυγχρονισμούς όχι γιατί συμπλήρωσαν τις προβλεπόμενες ώρες πτήσης αλλά γιατί παρήλθε ο προβλεπόμενος από τα τεχνικά εγχειρίδια χρόνος ή γιατί ξεπεράστηκε η τεχνολογία τους χωρίς να ανταποδώσουν το αποτέλεσμα που το κόστος τους επέβαλλε.
ΣΤ. Τέλος είναι καιρός να αναδειχθεί το αυτονόητο, ότι δηλαδή την πολιτική της κυβέρνησης και του Υπουργού Εθνικής Άμυνας σε σχέση με τη συμμετοχή των ελικοπτέρων CH-47D στην αεροπυρόσβεση, δεν την προσδιορίζουν οι αδικαιολόγητες αιτιάσεις της στρατιωτικής τους ηγεσίας αλλά η βούληση του εκάστοτε Υπουργού να συνδράμει αποφασιστικά στην αντιμετώπιση της κρίσης. Άλλωστε βασική απόδειξη της επιχειρησιακής ετοιμότητας των ελικοπτέρων δεν θα ήταν άλλο από την ανά πάσα στιγμή δυνατότητά τους να συμμετάσχουν στην αναχαίτιση μιας εθνικής καταστροφής.
Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που τον εμποδίζουν να εντάξει τα ελικόπτερα CH-47D στη διαδικασία αεροπυρόσβεσης;
2. Για ποιο λόγο στερεί από το κοινωνικό σύνολο τη δυνατότητα της συνδρομής του από ένα τόσο χρήσιμο για την περίσταση πτητικό μέσο την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αναγκάζεται να πληρώνει τεράστια κονδύλια σε ιδιωτικές εταιρείες, με απευθείας ανάθεση, χωρίς διαφάνεια και χωρίς ανταγωνισμό, εν μέσω μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας;
Αναμένουμε μια πειστική πολιτική απάντηση και όχι όπως συνήθως, το αναμάσημα των δικαιολογιών των υπηρεσιακών παραγόντων, που δεν αντέχουν ούτε καν σε στοιχειώδη κριτική.
Άλλωστε δεν θα ήταν άσκοπο να τους ρωτήσει ο κ. Υπουργός Άμυνας εάν και κατά πόσο με τα χρήματα που απλόχερα δίδονται στις ιδιωτικές εταιρείες θα μπορούσαμε να έχουμε:
Διαθέσιμα τα ελικόπτερα CH-47D
Άρτια εκπαιδευμένα πληρώματα, δεδομένου ότι οι πτήσεις αεροπυρόσβεσης είναι ανεκτίμητη εκπαιδευτική εμπειρία και ευκαιρία για τη βελτίωση της χειριστικής δεξιότητας των πληρωμάτων.
Πληρώματα διαθέσιμα, αφού θα μπορούσαν να προκύψουν κίνητρα που θα ήταν πειστικά για την παραμονή τους στην ενεργό Υπηρεσία.

Τετάρτη, 19 Αυγούστου 2009

"Έφυγε" ο Γιάννης Μπρεκουλάκης


Του
Πέτρου Κούσουλου
από τη σημερινή “Espresso

Οι δείκτες του ρολογιού σημάδευαν τις 3.00 χθες τα ξημερώματα όταν μέσα σε έναν από τους θαλάμους πολύ γνωστού θεραπευτηρίου της πρωτεύουσας επικράτησε νεκρική σιγή. «Ο Γιάννης μας έφυγε» ήταν η μοναδική φράση που κατόρθωσε να ψελλίσει ένας από τους παρευρισκόμενους στο δωμάτιο του νοσοκομείου προτού ξεσπάσει σε λυγμούς. Μέσα σε λίγη ώρα η είδηση του θανάτου του 37χρονου εφοπλιστή Γιάννη Μπρεκουλάκη προκάλεσε οδύνη στους συγγενείς του πάντα χαμογελαστού εφοπλιστή, βάφοντας «μαύρη» τη ζεστή αυγουστιάτικη νύχτα.
Σοκαρισμένοι από το άκουσμα του θανάτου και οι δεκάδες φίλοι του νεαρού γόη με τα χρυσοκάστανα μάτια δεν μπορούσαν να συνειδητοποιήσουν ότι ο «Μπρέκο», όπως χαϊδευτικά τον αποκαλούσαν, δεν βρίσκεται πλέον ανάμεσά τους για να τους χαρίσει λίγη από τη λάμψη του και τη θετική του ενέργεια.
Άλλωστε, αν και οι περισσότεροι γνώριζαν την κρισιμότητα της κατάστασης της υγείας του, όλοι τους ευελπιστούσαν αλλά και προσεύχονταν ο Γιάννης Μπρεκουλάκης να καταφέρει να βγει νικητής από τη μάχη με τη σκληρή αρρώστια που εδώ και αρκετούς μήνες του κατασπάραζε τα σωθικά. Και φυσικά περίμεναν πώς και πώς να τον δουν και πάλι πάνω στο αγαπημένο μαύρο φουσκωτό σκάφος του με το οποίο συνήθιζε να σκίζει τα νερά του Αιγαίου και να αποδρά μέχρι τον «επίγειο παράδεισό του», όπως χαρακτήριζε το νησί της Πάτμου.
Οι πόνοι
Ήταν Χριστούγεννα του 2008 όταν κάποιοι πόνοι στην περιοχή της κοιλιάς άρχισαν να απασχολούν τον «Μπρέκο». Στην αρχή ο 37χρονος άνδρας δεν έδωσε σημασία και δεν ανέφερε τίποτα στους στενούς συγγενείς και φίλους τους. Ο καιρός όμως περνούσε και συνεχίζονταν οι πόνοι, οι οποίοι συνοδεύονταν από έντονη αδιαθεσία. Έτσι λοιπόν, ο Γιάννης Μπρεκουλάκης αποφάσισε να εισαχθεί σε νοσοκομείο της πρωτεύουσας για να κάνει τις απαραίτητες εξετάσεις. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων βγήκαν καθαρά, δίνοντας στον νεαρό γόη πίσω το χαμένο του χαμόγελο.
«Δεν έχεις τίποτα, είσαι ταύρος», του έλεγαν τα λίγα δικά του πρόσωπα στα οποία είχε εκμυστηρευτεί τις ανησυχίες του. Ωστόσο, οι έντονες ενοχλήσεις δεν έλεγαν να εγκαταλείψουν τον καλοβαλμένο εφοπλιστή. Αποφάσισε, λοιπόν, να πάει σε γνωστό θεραπευτήριο του εξωτερικού προκειμένου να υποβληθεί σε νέες εξετάσεις, οι οποίες διέγνωσαν ότι είχε έναν όγκο στο περιτόναιο!(σ.σ. λεπτή και διάφανης μεμβράνη που εκτείνεται στην εσωτερική επιφάνεια της κοιλιακής κοιλότητας και περιβάλλει τα σπλάχνα).
Η αντίδραση των γιατρών ήταν άμεση. Ο Γιάννης Μπρεκουλάκης εισήχθη στο χειρουργείο και υπεβλήθη σε επέμβαση αφαίρεσης του όγκου. Ήταν λίγες ημέρες πριν από το Πάσχα του 2009 όταν οι γιατροί στο εξωτερικό έδωσαν το OK για την επιστροφή του στη χώρα μας.
Έτσι, ο «Μπρέκο» επέστρεψε κοντά στον αγαπημένο του πατέρα Λεωνίδα (πρώην πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών), την αδερφή του Χαρούλα αλλά και τους αγαπημένους του φίλους που έσπευσαν να τον υποδεχτούν. Αν και ήταν εμφανώς καταβεβλημένος, σε όλους όσοι βρέθηκαν πλάι του δεν έκρυβε την αισιοδοξία του ότι θα κέρδιζε τη δύσκολη μάχη που έδινε. Τα πράγματα όμως (δυστυχώς) δεν εξελίχθηκαν έτσι. Ενώ ο λαμπερός εφοπλιστής συνέχιζε τη θεραπεία του, η κατάσταση της υγείας του επιδεινώθηκε, με αποτέλεσμα να κριθεί σκόπιμο να μεταφερθεί εσπευσμένα στο γνωστό θεραπευτήριο της πρωτεύουσας όπου και εξέπνευσε χθες τα ξημερώματα.
Λίγοι και καλοί στο πλευρό του μέχρι τέλους
Καθ' όλο το διάστημα της παραμονής του στο κρεβάτι του πόνου ο Γιάννης Μπρεκουλάκης δεν ήθελε να έχει παρά μόνο λίγους και καλούς ανθρώπους στο πλευρό του. Αν και γνώριζε ότι δεκάδες φίλοι του που τον λάτρευαν ήθελαν να τον επισκεφθούν, να του προσφέρουν στήριξη και να του δώσουν κουράγιο, εκείνος προτιμούσε τη «μοναξιά». Από εκείνους που μπαινόβγαιναν τακτικά στο θάλαμό του ήταν, φυσικά, ο πατέρας του και η αδελφή του, αλλά και η επιστήθια φίλη του Χρυσή Βαρδινογιάννη.
Άπαντες, όπως είναι φυσικό, βυθίστηκαν στο πένθος με το άκουσμα της θλιβερής είδησης. Το ίδιο συνέβη και στους κατοίκους της Πάτμου, του νησιού που λάτρευε ο Γιάννης Μπρεκουλάκης καθώς αποτελούσε τόπο καταγωγής της πολυαγαπημένης του μητέρας Ματίνας, η οποία έφυγε από τη ζωή πριν από τέσσερα χρόνια. Στην Πάτμο αποφάσισε η οικογένειά του να πραγματοποιηθεί η κηδεία του (αύριο), μιας και ήταν και μία από τις τελευταίες του επιθυμίες.

Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2009

Μιά "καραβιά" γρίπη και... παραμύθια!


Όπως ανακοινώθηκε προ ολίγου από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αύριο το πρωί αναμένεται να καταπλεύσει στο λιμάνι του Πειραιά, προερχόμενο από το Κουσάντασι το υπό βρεατασική σημαία Ε/Γ-Κ/Ζ «Ocean Village Two» , στο οποίο μεταξύ των επιβαινόντων, υπάρχουν 15 προσβελημένοι πιθανώς από τη νέα γρίπη
Πρόκειται για έναν αλλοδαπό επιβάτη και 14 αλλοδαπούς μέλη πληρώματος!
Στο πλοίο επιβαίνουν συνολικώς 1.952 επιβάτες και 614 μέλη πληρώματος.

Έχουν ενημερωθεί σχετικά οι αρμόδιες Υγειονομικές Αρχές της Νομαρχίας Πειραιά προκειμένου διαχειριστούν το εν λόγω περιστατικό.
Η περίπτωση είναι λίγο περίεργη, καθώς η γρίπη είναι πιά... "εσωτερική υπόθεση" του πλοίου, επειδή δεν είναι λίγο να ασθενούν 14 μέλη του πληρώματος! Πάντως (μέχρι στιγμής!) τα υπόλοιπα 600 μέλη του πληρώματος χαίρουν άκρας υγείας!
*** Σε μεγάλο "παραμύθι" εξελίσσεται η υπόθεση της νέας γρίπης και πρέπει να συγχαρούμε τους Έλληνες ιατρούς που δεν έχουν πέσει θύματα της περίεργης προπαγάνδας, περί μεγάλης επικινδυνότητας της εν λόγω γρίπης. Άλλο τι κάνουν τα υπουργεία με τα απίθανα μέτρα... Υπάρχουν όμως και κάποιοι Βρετανοί συνάδελφοι που αποκάλυψαν επίσημο έγγραφο της βρετανικής κυβέρνσης, το οποίο φέρει τη σφραγίδα της Υπηρεσίας Προστασίας Δημόσιας Υγείας και αποκαλύπτει την ανησυχία των ειδικών σε σχέση με την επικινδυνότητα του εμβολίου κατά της νέας γρίπης, αφού ενδέχεται να συνδέεται με μία σοβαρή ασθένεια του νευρικού συστήματος. Δηλαδή, έτσι και το εμβόλιο γίνει υποχρεωτικό, ε τότε οι απανταχού εξουσιαστές, θα έχουν να κάνουν με λαούς, γεμάτους "εγκεφαλικά" και που θα είναι στα... μέτρα τους! Θα πείτε: τώρα δεν είναι; Αλλά τέλος πάντων...

Παρασκευή, 14 Αυγούστου 2009

Της Παναγίας αύριο...

Χιλιοτραγουδισμένη και μυριολατρεμένη είναι η Θεοτόκος από τη Ρωμιοσύνη και δεν είναι καθόλου τυχαίο που η Παναγία μας εμφανίζεται με χίλια πρόσωπα – μία πραγματικότητα που οφείλεται ή στη θέση που βρέθηκε μία εικόνα της, ή σε θαύματά της, ή και σε παρουσία της. Και οι προσωνυμίες της Παναγίας, υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τις οκτακόσιες!
*** Η εικόνα της Παναγίας "Άξιον Εστί" που είναι μια από τις πιο περίφημες εικόνες του Αγίου Όρους. Βρίσκεται στο ναό του Πρωτάτου στις Καρυές θεωρούμενη ως "κοινή εφέστιος προστάτις" εικόνα όλων των Αγιορείτικων Μονών.

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2009

Η Αθήνα άδειασε...

Μερική άποψη...

Μίχας: Με... εισιτήριο την ενημέρωση!

Πιστοί στο ραντεβού τους με την έγκυρη και αξιόπιστη ενημέρωση των ταξιδιωτών καταναλωτών θα είναι και στην καρδιά του Αυγούστου Νομαρχία Πειραιά, ΚΕΠΚΑ και ΙΝΚΑ συνεχίζοντας την εκστρατεία με το σύνθημα «Διακοπές με… εισιτήριο την ενημέρωση!».
Συγκεκριμένα, κλιμάκια της Νομαρχίας θα βρίσκονται ξανά στο λιμάνι του Πειραιά αύριο Παρασκευή 14 Αυγούστου από τις 7 το πρωί στο σημείο απόπλου για Κυκλάδες καθώς και στoν προβλήτα απ’ όπου αποπλέουν τα πλοία για Αργοσαρωνικό, προκειμένου να διανείμουν τον πολυσέλιδο οδηγό που εκδόθηκε και φέτος με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών για τα αγαθά και τις υπηρεσίες που θα αναζητήσουν πριν και κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
Στο ανανεωμένο σε πληροφοριακό υλικό και εμφάνιση φυλλάδιο, το οποίο ήδη από τις αρχές του Ιουλίου έχει διανεμηθεί σε χιλιάδες επιβάτες της ακτοπλοΐας, οι πολίτες μεταξύ άλλων θα βρουν:
Ενημέρωση για το σε ποιες περιπτώσεις και με ποιον τρόπο μπορούν να διεκδικήσουν αποζημιώσεις από τους μεταφορείς, σύμφωνα με τα όσα ορίζει η έστω ελλιπής Χάρτα Επιβατών που έχει γίνει νόμος του Κράτους από το 2008. Με αφορμή μάλιστα τα αλλεπάλληλα πρόσφατα περιστατικά πολύωρων καθυστερήσεων και ταλαιπωρίας πολιτών, η Νομαρχία Πειραιά καλεί τους επιβάτες της ακτοπλοΐας να διεκδικήσουν δυναμικά τα δικαιώματά τους και τις όποιες αποζημιώσεις τους αναλογούν, προσφεύγοντας τόσο στις κατά νόμο αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας όσο και στον Συνήγορο του Καταναλωτή.
Τους βασικούς κανόνες για τα καταστήματα εστίασης,
Τα προϊόντα των κυλικείων των πλοίων των οποίων η ανώτερη τιμή προσδιορίζεται από αγορανομική διάταξη,
Χρήσιμες πληροφορίες για τη διαμονή σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο,
Πρακτικές συμβουλές για την σωστή προετοιμασία πριν την άφιξη στον τόπο των καλοκαιρινών μας διακοπών
Επιδίωξη της ενημερωτικής καμπάνιας της Νομαρχίας Πειραιά είναι, και αυτό το καλοκαίρι, όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες καταναλωτές να είναι έγκυρα και έγκαιρα ενημερωμένοι για όσα δικαιούνται, πριν ξεκινήσουν και αφού βρεθούν στον τόπο των διακοπών τους.
Σε δηλώσεις του ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας τόνισε ότι «Και αυτό το καλοκαίρι, σε συνεργασία με τις ενώσεις καταναλωτών ΚΕ.Π.ΚΑ. και ΙΝΚΑ, εκδώσαμε οδηγό με χρηστικές συμβουλές για το ταξίδι και τις διακοπές, με χρήσιμες πληροφορίες για όσα οι πολίτες δικαιούνται και τις δυνατότητες που παρέχει η νομοθεσία για την προστασία τους. Για τον λόγο αυτό λέμε ότι και το φετινό καλοκαίρι το σύνθημα του κερδισμένου ταξιδιώτη καταναλωτή είναι "Διακοπές με εισιτήριο την ενημέρωση". Γιατί ο ενημερωμένος ταξιδιώτης, μπορεί να γίνει αποδέκτης καλύτερων υπηρεσιών αλλά και να γλιτώσει χρήματα από τον πολύτιμο προϋπολογισμό του».

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2009

Έρχονται ξανά οι Περσείδες

Για μια ακόμη χρονιά, οι κάτοικοι της Ελλάδας -και γενικότερα του πλανήτη- θα μπορούν, απόψε και αύριο το βράδυ, να δουν το φαντασμαγορικό θέαμα που παρέχει η βροχή των διαττόντων αστέρων, που είναι γνωστοί ως Περσείδες, επειδή η περιοχή του ουρανού από την οποία φαίνεται να ξεκινούν, είναι ο βόρειος αστερισμός του Περσέα.
Σύμφωνα με τους αστρονόμους, οι Περσείδες οφείλονται στον κομήτη 109P/Swift-Tuttle που κάνει μια πλήρη περιφορά γύρω από τον ήλιο κάθε 130 χρόνια. Οι διάττοντες που παρατηρούμε (κάτι που πιθανότατα συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 2.000 χρόνια), είναι τα σωματίδια σκόνης και βράχων που άφησε πίσω του ο κομήτης αυτός κατά την πορεία του μέσα από το ηλιακό σύστημα.
Καθώς η Γη περνά μέσα από το νέφος σωματιδίων που άφησε ο κομήτης, υπό τις κατάλληλες καιρικές συνθήκες, στο νυχτερινό ουρανό μπορεί να λάβει χώρα ένα πραγματικό "σόου".
Το μέγιστο της "βροχής" συνήθως γίνεται αντιληπτό στις 11-13 Αυγούστου κάθε χρόνου, ενώ Περσείδες παρατηρούνται περίπου από τις 23 Ιουλίου έως τις 20 Αυγούστου, με μέσο ωριαίο ρυθμό περίπου 60 - 80 μετεώρων ανά ώρα. Το φαινόμενο γίνεται βασικά αντιληπτό στο βόρειο ημισφαίριο, ενώ στο νότιο ημισφαίριο μπορούν να το δουν λίγοι μόνο τυχεροί που βρίσκονται οριακά νότια του ισημερινού.
Πολλοί από τους διάττοντες (πεφταστέρια) των Περσείδων είναι ιδιαίτερα φωτεινοί και αφήνουν ένα έντονο "ίχνος" πίσω τους, καθώς συγκρούονται με την γήινη ατμόσφαιρα και υπερθερμαίνονται, γι' αυτό η συγκεκριμένη "βροχή" έχει αποκτήσει την φήμη ότι μπορεί να είναι ιδιαίτερα θεαματική - κάτι που εξαρτάται άμεσα από τα αν θα υπάρχουν σύννεφα στον ουρανό, καθώς και από το κατά πόσον το σημείο παρατήρησης θα βρίσκεται μακριά από τη φωτορρύπανση των πόλεων και θα επιτρέπει την θέαση σε έναν όσο γίνεται πιο σκοτεινό ουρανό.
Ο αριθμός πάντως των διαττόντων αστέρων που παρατηρούνται, μειώνεται πλέον διαχρονικά, καθώς ο κομήτης απομακρύνεται προς το εξωτερικό ηλιακό σύστημα μετά το πέρασμά του από το περιήλιο το 1992 (η δραστηριότητα αυξάνεται όταν ο κομήτης βρίσκεται κοντά στο περιήλιο, καθώς η περιοχή κοντά στον κομήτη είναι πιο πυκνή σε σωματίδια).
Σύμφωνα με τους αστρονόμους - επαγγελματίες και ερασιτέχνες- οι καλύτερες ώρες παρατήρησης για τις Περσείδες είναι λίγο πριν το ξημέρωμα, κάτι που μπορεί να γίνει και με γυμνό οφθαλμό. Το φαινόμενο γενικά καλύπτει όλο τον ουρανό, οπότε αν κανείς είναι ξαπλωμένος, μπορεί να έχει στο οπτικό πεδίο του ένα όσο γίνεται μεγαλύτερο κομμάτι του ουρανού. Συνίσταται επίσης να μην κοιτάζει κανείς το φεγγάρι, γιατί αυτό μειώνει τη νυχτερινή όρασή του.
Είδηση: ΑΠΕ
Φωτογραφία: www.astropyli.gr/2009/07/blog-post.html

Χάλασε το κατά συρροή… «πίτσι πίτσι»

Του
Δημήτρη Κωνσταντάρα
http://www.konstandaras.gr/


Τους το χάλασε ανεπανόρθωτα το κατά συρροή… «πίτσι πίτσι» της κυρίας Μπακογιάννη και των συνομιλητών της η αποκάλυψη-σοκ περί του ομαδικού τάφου με λείψανα Ελληνοκυπρίων αιχμαλώτων, οι οποίοι – δεν υπάρχει πλέον αμφιβολία- εκτελέστηκαν εν ψυχρώ από τις τουρκικές δυνάμεις εισβολής και κατοχής στην Κύπρο.
Βεβαίως ο νεαρός και άπειρος εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών Γρηγόρης Δελαβέκουρας αφέθηκε μόνος του να «βγάλει τα κάστανα απ΄ τη φωτιά» και δήλωσε – τι να δηλώσει δηλαδή το παιδί- ότι « οι αποκαλύψεις, καθώς και οι πληροφορίες επιβεβαιώνουν τα εγκλήματα και την κατάφωρη παραβίαση του Διεθνούς και Ανθρωπιστικού Δικαίου κατά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο.» και συμπλήρωσε, με το γνωστό διπλωματικά ξύλινο λόγο ότι « πρέπει να εφαρμοστούν πλήρως οι σχετικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων… μπλάμπλαμπλα… μπλαμπλαμπλα…». Οι οποίες τέλος πάντων, καλούν την Τουρκία να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την πλήρη διαλεύκανση όλων των περιπτώσεων αγνοουμένων κατά την τουρκική εισβολή.
Φυσικά δεν είναι δυνατόν να κατηγορεί κανείς τον κ. Δελαβέκουρα ο οποίος, όταν οι Τούρκοι εκτελούσαν εν ψυχρώ την οικογένεια των Ελληνοκυπρίων στη Λάπηθο και άλλες οικογένειες, σε άλλα σημεία, είχε μόλις γεννηθεί ή ενδεχομένως να μην είχε καν γεννηθεί ακόμα.
Αρκεί κανείς να διαβάσει τη σύντομη δήλωση του πολιτικού εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ Ανδρέα Λοβέρδου για να καταλάβει ότι πράγματι πρόκειται για μια «ανατριχιαστική επιβεβαίωση όσων φοβόμασταν και βασίμως υποθέταμε πως έχουν γίνει». Ο κ. Λοβέρδος, αν και ανήκει στην «ένοχη πλευρά», αυτή που από το 1996 γνώριζε τα πάντα για το τι έγινε και πως έγινε στην Κύπρο το 1974, ποιούσε την…νήσσα, δεν φοβάται να μιλήσει για την όψη του «τούρκου εισβολέα», μιαν όψη που η Τουρκία « όχι μόνο δεν αφήνει πίσω στο παρελθόν να ξεχαστεί, αλλά πάνω στην οποία θεμελιώνει και το μέλλον της».
Και ενώ επί 24ωρα η Ελλάδα τηρούσε επισήμως «αξιοπρεπή στάση Αυγουστιάτικης ραστώνης», ούτε καν ο ΛΑΟΣ που – και ορθώς- δεν αφήνει ευκαιρία να αναδεικνύει τη διαφορετικότητά του, μιλούσε με υπερβολική ευγένεια απλώς για «ελληνικές κυβερνήσεις, πλήρως ενήμερες από το ΄95 για τις εκτελέσεις των αγνοουμένων», οι οποίες, «προσπερνούσαν το τραγικό συμβάν προκειμένου να μη διαταραχθούν οι (υποτιθέμενες…) 'καλές' σχέσεις με την Τουρκία».
Ειλικρινώς, δεν μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει. Ιδιαίτερα τη στιγμή που ο Κύπριος εκπρόσωπος - κι αυτός με ιδιαίτερα …ευγενικό τρόπο- ήταν σαφής ότι στην περίπτωση των αιχμαλώτων πολέμου «υπάρχει το φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό, που αποδεικνύει ότι συνελήφθησαν» ενώ «η ανεύρεση των λειψάνων τους μέσα σε πηγάδι μαρτυρεί ότι δολοφονήθηκαν».
Μα όταν συμβαίνουν αυτά, δικαιολογημένα θα κυκλοφορούν σχολικά βιβλία Ιστορίας που θα διδάσκουν τα ελληνόπουλα ότι το 1922, στη Σμύρνη, οι Έλληνες ταλαιπωρήθηκαν από… συνωστισμό.

Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2009

Διακοπές στην Αίγινα - Συμφέρουν!

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιείται από τις αρχές του καλοκαιριού το πρωτότυπο πρόγραμμα επιδοτούμενου ακτοπλοϊκού εισιτηρίου που εφαρμόζουν η Νομαρχία Πειραιά και η Ένωση Ξενοδόχων Αίγινας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων η πληρότητα στις κλίνες των 22 ξενοδοχείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αγγίζει το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου το 100%, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 20%, καθώς πέρσι τέτοια εποχή η πληρότητα έφτανε στο 80%.
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση των ξενοδόχων της Αίγινας προήλθε μετά την ανοικτή πρόσκληση - πρόταση του Νομάρχη Πειραιά Γιάννη Μίχα προς τους φορείς του κλάδου, ώστε να προχωρήσουν στη διαμόρφωση γενναίων πακέτων προσφορών κατά τη θερινή περίοδο, η οποία αναμενόταν φέτος εξαιρετικά δύσκολη τόσο λόγω της παγκόσμιας κρίσης, όσο και λόγω των μεγάλων οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 22 ξενοδοχεία της Αίγινας, συνολικής δυναμικότητας 1.600 κλινών και περιλαμβάνει την πλήρη κάλυψη του κόστους του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου για κάθε επιβάτη με συμβατικό πλοίο μετ’ επιστροφής, εξαιρουμένου του κόστους του αυτοκινήτου.
Το ελκυστικό αυτό πακέτο προσφοράς ισχύει εφόσον γίνει κράτηση για τουλάχιστον 4 διανυκτερεύσεις, από σήμερα μέχρι και την 15η Οκτωβρίου 2009.
Η κράτηση διαμονής γίνεται απευθείας στην ξενοδοχειακή μονάδα της αρεσκείας του επισκέπτη και το ξενοδοχείο, είτε επιστρέφει το αντίτιμο του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου στον πελάτη του, είτε αφαιρεί το αντίτιμο από το σύνολο του λογαριασμού του.
Παρακάτω οι ξενοδοχειακές μονάδες της Αίγινας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα επιδοτούμενου ακτοπλοϊκού εισιτηρίου.
ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ

ΑΠΟΛΛΩΝ 22970 32271, 22970 32688
ΑΡΓΩ 22970 32266, 22970 32541
ΚΑΤΕΡΙΝΑ 22970 32075, 22970 32878
ΑΝΑΤΟΛΗ 22970 32002, 22970 32003
ΑΦΑΙΑ 22970 32227, 22970 32622
ΓΑΛΗΝΗ 22970 32203, 22970 32216
ΙΣΙΔΩΡΑ 22970 32414, 22970 32354
ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ 22970 32331, 22970 32111
ΜΑΓΔΑ 22970 32325, 22970 32430
ΠΑΝΟΡΑΜΑ 22970 32202, 22970 32144
ΠΟΣΕΙΔΩΝ 22970 32125, 22970 32392
ΑΙΓΛΗ 22970 32221, 22970 28651


ΑΙΓΙΝΑ
ΔΑΝΑΗ 22970 22914, 22970 26509
ΑΙΓΙΝΗΤΙΚΟ ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ 22970 24968, 22970 26716
BROWN 22970 22271, 22970 22271
ΚΛΩΝΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ 22970 22640, 22970 28643
ΠΕΤΡΙΝΟ ΣΠΙΤΙ 22970 23837, 22970 23838
ΒΑΓΙΑ
ΒΑΓΙΑ 22970 71179, 22970 71179
ΠΕΡΔΙΚΑ
MOONDY BAY 22970 61146, 22970 61147
ΙΠΠΟΚΑΜΠΟΣ 22970 61363, 22970 61566
ΣΟΥΒΑΛΑ
ΕΦΗ 22970 52045, 22970 52550
GALAXY 22970 52944, 22970 53820
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
HELLENIC SEAWAYS: ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΛΛΑΣ, ΝΕΦΕΛΗ, ΠΟΣΕΙΔΩΝ
NOVA FERRIES: ΦΟΙΒΟΣ
ΑΝΕΣ: ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
ALEX CRUISES: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Λίγες οι "θαλάσσιες" παραβάσεις...

Σχετικά με τα αποτελέσματα της διενέργειαε ελέγχων σε θαλάσσια μέσα αναψυχής, ταχύπλοα σκάφη και λουτρικές εγκαταστάσεις, από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανακοινώθηκε ότι κατά το χρονικό διάστημα 07/08/09 - 09/08/2009, πραγματοποιήθηκαν δύο χιλιάδες επτακόσιοι πενήντα τέσσερις (2.754) έλεγχοι και βεβαιώθηκαν τριακόσιες τριάντα (330) παραβάσεις.
Και... προειδοποιεί: Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου, με σκοπό την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και τον περιορισμό των ατυχημάτων σε κάθε μορφής θαλάσσια δραστηριότητα.


Πέμπτη, 6 Αυγούστου 2009

Οι Θράκες δεν ήσαν... Έλληνες!

Μετά τους Σκοπιανούς με τη «Μακεδονία» τους, υπάρχει κίνδυνος να έχουμε κάποιους άλλους με τη «Θράκη» τους, καθώς η ελληνική αρχαιολογική σκαπάνη ανακάλυψε ότι οι αρχαίοι Θράκες δεν ήσαν… Έλληνες, αλλά εξελληνίστηκαν!
Συγκεκριμένα, όπως πληροφορούμαστε από δελτίο Τύπου του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, το Ι.Μ.Ε. στο πλαίσιο των οραμάτων του για διάσωση και διάδοση του ελληνικού πολιτισμού, πραγματοποίησε ανασκαφικές έρευνες στη θέση Χάλκα Μπουνάρ (Ηalka Bunar) στην Κεντρική Βουλγαρία (excavations.ime.gr). Η ανασκαφή πραγματοποιήθηκε κατόπιν σύναψης πενταετούς συμφωνίας με την Ακαδημία Επιστημών της Σόφιας και ειδικότερα με το Αρχαιολογικό Ινστιτούτο της (ΝΑΙΜ-BAS) και είχε στόχο τη μελέτη της περιοχής στην οποία κατά την αρχαιότητα εξαπλώνονταν οι Οδρύσαι Θράκες.
Στην ανακοίνωση, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι «οι έρευνες και οι ανασκαφικές εργασίες πραγματοποιήθηκαν από αποστολή του Ι.Μ.Ε. με επικεφαλής τον προϊστάμενο του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας δρ. Αθανάσιο Σίδερη και διήρκησαν από τις 15 Ιουνίου έως τις 30 Ιουλίου» και σημειώνεται:
«Τα πορίσματα των ερευνών φώτισαν μια ακόμα πλευρά των σχέσεων των αρχαίων Ελλήνων και των Οδρυσών Θρακών, τον πλέον εξελληνισμένο από τους γειτονικούς λαούς των Ελλήνων, πέρα από τις ήδη γνωστές αποικίες στα παράλια του Εύξεινου Πόντου».
(Ολόκληρη η ανακοίνωση του Ι.Μ.Ε. με κλικ παρακάτω στα ΣΧΟΛΙΑ).
Δηλαδή, για να έχουν σχέσεις οι Οδρύσαι Θράκες με τους αρχαίους Έλληνες, άρα δεν ήσαν Έλληνες! Πόσο μάλλον αν θεωρούνται και εξελληνισμένο φύλο…
Άξιο το έργο του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και μεγάλη η προσφορά του στο Έθνος, αλλά αυτό το περί Θράκης, σε μία εποχή που έχουμε τα περί Μακεδονίας, ίσως δημιουργήσει κάποιες κακοήθεις και ανιστόρητες αμφισβητήσεις…

Αντάρτικο στο Διαδίκτυο!

Το troktiko δεν υπάρχει πιά. Το blog με τις τόσες αποκαλύψεις δεν βρίσκεται πλέον ανάμεσά μας. Του έβαλαν «λουκέτο». Πριν λίγο αναρτήθηκε στο fimotro.blogspot.com ανακοίνωση του troktiko στην οποία γίνεται γνωστό ότι εντός ολίγων ωρών θα κάνει την εμφάνισή του άλλο blog «πολύ πιο ισχυρό από το προηγούμενο». Κι εκείνο που κάνει πιο… ενδιαφέρουσες τις εξελίξεις είναι πως κηρύχθηκε… αντάρτικο στο Διαδίκτυο! Περισσότερα στο fimotro. Κλικ ΕΔΩ.

Δελτίο καθυστέρησης της ΑΝΕΚ για το "Πρέβελης"

Με 4ωρη καθυστέρηση θα αναχωρήσει σήμερα από τη Ρόδο το "Πρέβελης", λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Το Ε/Γ-Ο/Γ της ΑΝΕΚ ήταν να αναχωρήσει από τη Ρόδο για Πειραιά στις 9 μ.μ., αλλά για τους λόγους που προαναφέρθηκαν θα αποπλεύσει στη 1 π.μ. της Παρασκευής.
Μετά από αυτό η ΑΝΕΚ Α.Ε. ενημερώνει το επιβατηγό κοινό που έχει εισιτήρια με το "Πρέβελης" και προορισμό Χάλκη, Διαφάνι, Πηγάδια, Κάσσο, Ανάφη, Θήρα, Πειραιά, οι ώρες αφιξοαναχώρησης στα υπόλοιπα λιμάνια ομοίως μετατίθενται κατά 4 ώρες, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών σε συνδυασμό με τις δυσκολίες φορτοεκφόρτωσης στα ενδιάμεσα λιμάνια που προκάλεσαν αντίστοιχη καθυστέρηση στην άφιξη του πλοίου στη Ρόδο. Με μία λέξη… κουράγιο!

*** Πάλι καλά, που το "Πρέβελης" είναι καράβι της ΑΝΕΚ, η οποία εκδίδει ενημερωτικά δελτία για το κοινό...

Τρίτη, 4 Αυγούστου 2009

Βασίλισσες, πριγκήπισσες και... καρακαλτάκες!

Στην Αθήνα βρέθηκε την Δευτέρα η βασίλισσα Σοφία της Ισπανίας, συνοδευόμενη από την πολυμελή οικογένειά της. Ήταν μαζί της η αδελφή της πριγκήπισσα Ειρήνη, οι κόρες της Ελένα και Κριστίνα με τον σύζυγό της Ινάκι Ουρνταγκαρίν και τα έξι εγγόνια της. Τα μέλη του βασιλικού οίκου της Ισπανίας επισκέφθηκαν το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και ξεναγήθηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού Δημήτρη Εφραίμογλου.
Στη φωτογραφία, η βασίλισσα Σοφία με τη συνοδεία της και το ζεύγος Εφραίμογλου.
*** Γιατί αυτή η «παρεξηγήσιμη» είδηση; Έτσι απλά, για την ιστορία… Ποιες ήταν για την Ελλάδα η Σοφία και η Ειρήνη και ποιες είναι σήμερα. Το μέλλον αόρατον – ακόμη και για βασιλείς. Πόσο μάλλον για κάποιους «πρίγκηπες» της… Λαμογίας και κάποιες «πριγκήπισσες» της… Καρακαλτάκας! Εδώ οι θρόνοι πέφτουνε και οι «ψωνάρες» συνεχίζουν να αρμενίζουν…

Δευτέρα, 3 Αυγούστου 2009

Γαλλικό γιουχάϊσμα για την τουρκική "τριήρη"!

Μπορεί να υπάρχουν άριστες σχέσεις με τους Έλληνες της νότιας Γαλλίας και συγκεκριμένα με το diaspora-grecque.com, αλλά ίσως λόγω θέρους και διακοπών αμέλησαν να πληροφορήσουν το «Εδώ Αθήναι» για την εξέλιξη που υπήρξε με την… τουρκική «τριήρη». Ευτυχώς όμως, που υπάρχουν και φίλοι εκτός… diaspora-grecque και δεν παραμελούν να ενημερώσουν το μοναδικό ίσως blogg στην Ελλάδα, που ασχολείται με την Ομογένεια. Τέλος πάντων…
Από το μακρυνό Γιοχάνεσπουργκ, ο φίλος Χρήστος Κ. με «ειδοποίησε» ότι στο ελληνικό blogg press-gr υπάρχει ανάρτηση σχετική με τη «τριήρη» - ένα θέμα που έχει αναδειχθεί μέσα από αυτόν τον ιστοχώρο – και μάλιστα με ευχάριστη εξέλιξη. Συγκεκριμένα η ανάρτηση του press-gr, αναφέρει:
«Οι τουρκικές εφημερίδες και ιδιαίτερα η Milliyet, έδωσαν έκταση στην αποδοκιμασία που περίμενε τουρκικό πλοίο, που ως αρχαία τριήρης κατέφθασε στο λιμάνι της Μασσαλίας, ως συνδετικός κρίκος, τάχα, του τουρκικού πολιτισμού που... ίδρυσε την γαλλική πόλη!
Οι μασσαλιώτες που γνωρίζουν ότι την πόλη τους την ίδρυσαν Έλληνες, όταν οι ορδές των τουρκομογγόλων δεν είχαν ακόμη εμφανιστεί από τα βάθη της Ανατολής, εμπόδισαν το σκάφος να δέσει στο κεντρικό λιμάνι και το πλήρωμά του να συμμετάσχει σε γιορτή που είχε οργανώσει το εκεί τουρκικό προξενείο, με την ευκαιρία ότι το 2009 είναι "έτος Τουρκίας", αλλά εντελώς απαρατήρητο...
Το γιούχα των Γάλλων, που μαζί με Έλληνες, Κυπρίους, αλλά και Αρμένηδες κατοίκους της πόλης, ήταν τέτοιο που... δημιουργήθηκε διπλωματικό επεισόδιο με τον τουρκικό τύπο να υποστηρίζει ότι υπήρξε δάκτυλος ρατσιστών Γάλλων. Κάποιοι μάλιστα είπαν ότι ήταν ενέργεια του κρυφοέλληνα προέδρου Σαρκοζί...
Και φυσικό ήταν οι Γάλλοι πανεπιστημιακοί της Μασσαλίας να γνωρίζουν ότι το φρυγικό όνομα "Κυβέλη" που είχε δοθεί από τους Τούρκους στη ψευτοτριήρη, το χρησιμοποιούσαν Έλληνες και Ρωμαίοι από τον τρίτο αιώνα, όταν οι ορδές των Τούρκων δεν είχαν ακόμη εισβάλει στην περιοχή αυτή της βορειοδυτικής Μικρασίας. Πάλι καλά που οι Τούρκοι, μετά ταξίδι δύο μηνών, ανακάλυψαν τη Μασσαλία, γιατί κάποτε δεν είχαν μπορέσει να βρουν την Μάλτα
»…

*** Ας μην θυμηθούμε καλύτερα το πώς αντιδράσαμε εμείς όταν η τουρκική «τριήρης» ήταν ελλιμενισμένη επί μέρες στο λιμάνι της Αίγινας - όπου η φωτογραφία. Σταθήκαμε αρκετά ευγενής – με ό,τι και αν μπορεί να σημαίνει μία τέτοια «αφασία»… Για την ιστορία, κλικ ΕΔΩ.

Νυδρί: Θαλαμηγός στις φλόγες

Πυρκαγιά ξέσπασε πριν λίγο σε θαλαμηγό που βρίσκεται στα ανοιχτά στο Νυδρί της Λευκάδας - απέναντι απο τον Σκορπιό. Στο σκάφος επέβαιναν δύο άτομα τα οποία παρελήφθησαν ασφαλώς από παραπλέοντα σκάφη. Αυτή τη στιγμή καταφθάνει πλοιάριο Π.Σ. για την κατάσβεση της πυρκαγιάς.

Απόπειρα πειρατείας με τραυματίες!

Απόπειρα κατάληψης έγινε στο τουρκικό φορτηγό πλοίο "Duden" το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στη ράδα του του λιμανιού Harcourt. Η κατάληψη απέτυχε, αλλά οι πειρατές άρχισαν να πυροβολούν, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν δύο μέλη από το πληρωμα. Σημειώνεται ότι το "Duten" μεταφέρει ρύζι και μετά την απόπειρα της πειρατείας εισήλθε στο λιμάνι.