Ο Κινέζος πρωθυπουργός, μίλησε ανοιχτά στην Γερμανίδα καγκελάριο για το τι σημαίνει η Ελλάδα για την χώρα του. Και μάλλον δεν το άκουσε η ελληνική πλευρά... |
Πριν αποφασιστεί η υπερψήφιση
των μέτρων, καλά θα κάνουν οι βουλευτές της τρικομματικής κυβέρνησης, να λάβουν
υπ’ όψιν τους δύο ειδήσεις. Η μία αφορά δηλώσεις
του διεθνούς κύρους οικονομικού αναλυτή Max Keiser, που έγιναν στα τέλη
Σεπτεμβρίου στο κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του
δορυφορικού τηλεοπτικού σταθμού «Russia
Today» και δε άλλη αποκαλυπτικό άρθρο που υπογράφει ο Γερμανός δημοσιογράφος Hans-Ulrich Jörges στην έντυπη έκδοση του περιοδικού «Stern» (11/10/2012), δύο ημέρες μετά
την επίσκεψη της Γερμανίδας καγκελαρίου στην Αθήνα. Το «γιατί» είναι τουλάχιστον
συνταρακτικό.
Ο Max Keiser, είπε:
«Το χρέος της Ελλάδας δεν
προέρχεται από την Ελλάδα Το απίστευτα δυσανάλογο χρέος της Ελλάδας έχει, στην
πραγματικότητα, συσσωρευθεί σε διάφορες τράπεζες ανά τον κόσμο και φορτώθηκε
στον ισολογισμό της Ελλάδας. Προέρχεται από αυτές τις άλλες
χώρες, που έχουν χρησιμοποιήσει την Ελλάδα ως χωματερή τοξικού χρέους. Και τώρα
η ελληνική κυβέρνηση απαιτεί να αποπληρώσει αυτό το τοξικό χρέος ο ελληνικός
λαός. Αλλά εξυπακούεται ότι οι Έλληνες δεν θα είναι σε θέση να πληρώσουν αυτό
το χρέος. Επομένως, σύντομα θα γίνουμε όλοι μάρτυρες ενός οικονομικού
ολοκαυτώματος».
Το «Stern», έγραψε:
«Σε
άρθρο με τίτλο: «Die chinesische Karte»
επισημαίνεται η εντυπωσιακή μεταστροφή της γερμανικής πολιτικής απέναντι στο
ελληνικό πρόβλημα μετά την επίσκεψη Μέρκελ στην Κίνα στα τέλη Αυγούστου.
Ξαφνικά όλοι στο Βερολίνο και στις Βρυξέλλες δηλώνουν αποφασισμένοι να
παραμείνει η Ελλάδα στην Ευρωζώνη, χωρίς να αποκλείουν πλέον την επιμήκυνση του
προγράμματος ή ακόμη και ένα τρίτο πακέτο βοήθειας. Ακόμη και οι πιο
συντηρητικές φωνές Βαυαρών πολιτικών, που ζητούσαν τη θυσία της Ελλάδας προς
παραδειγματισμό, σίγησαν.
Σύμφωνα με το
συντάκτη η μεταστροφή αυτή οφείλεται στις
έντονες παρασκηνιακές πιέσεις που ασκήθηκαν από την κινεζική ηγεσία κατά την
επίσκεψη Μέρκελ στο Πεκίνο. Λέγεται ότι ο πρωθυπουργός Wen Jiabao απείλησε
χωρίς περιστροφές την καγκελάριο της Γερμανίας στις μεταξύ τους συζητήσεις ότι
«έχουμε
ήδη χάσει 30 δισεκατομμύρια στην Ελλάδα. Εάν χάσουμε άλλα 40, δεν πρόκειται να
κάνουμε τίποτα πλέον για τη σταθεροποίηση του ευρώ».
Πέρα από την
έκθεση της Κίνας στην ευρωπαϊκή κρίση χρέους, το ύψος της οποίας δεν είναι
ακριβώς γνωστό και τους φόβους για φαινόμενο ντόμινο σε περίπτωση εξόδου της
Ελλάδας από την Ευρωζώνη σημαντικό ρόλο στις κινήσεις της κινεζικής ηγεσίας
παίζει και η «στρατηγική συμμαχία» που
έχουν συνάψει Κίνα και Ελλάδα. Σύμφωνα με το συντάκτη του περιοδικού η Κίνα έχει επιλέξει την Ελλάδα ως την «πύλη της στην Ευρώπη», με στόχο να
δημιουργήσει ένα σύγχρονο «δρόμο του μεταξιού» για το παγκόσμιο εμπόριο.
Η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά είναι μόνο η αρχή. Ήδη οι Κινέζοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για άλλα ελληνικά λιμάνια, διαπραγματεύονται συμφωνίες με ελληνικές εταιρείες για την κατασκευή ανεμογεννητριών και εγκαταστάσεων ηλιακής ενέργειας, ενώ ενδιαφέρονται και για το 40% του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μετά τη λήξη του συμβολαίου διαχείρισης που κατέχει σήμερα γερμανική εταιρεία. Για το λιμάνι του Πειραιά στόχος των Κινέζων είναι να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο λιμάνι μεταφοράς container στη Μεσόγειο, μέσω του οποίου θα διοχετεύονται κινεζικά προϊόντα σε Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Συγκεκριμένα το γερμανικό περιοδικό, αναφέρει: «Η Κίνα έχει επιλέξει την Ελλάδα ως την “πύλη της στην Ευρώπη”, με στόχο να δημιουργήσει ένα σύγχρονο “δρόμο του μεταξιού” για το παγκόσμιο εμπόριο. Εάν η Ελλάδα έβγαινε από την Ευρωζώνη, οι κινεζικές επενδύσεις θα έχαναν μονομιάς την αξία τους. Η Κίνα θα είχε επενδύσει σε ένα αποτυχημένο κράτος που θα βυθιζόταν στην εξαθλίωση και η υπόλοιπη Ευρώπη θα έπρεπε “να το πληρώσει”».
Η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά είναι μόνο η αρχή. Ήδη οι Κινέζοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για άλλα ελληνικά λιμάνια, διαπραγματεύονται συμφωνίες με ελληνικές εταιρείες για την κατασκευή ανεμογεννητριών και εγκαταστάσεων ηλιακής ενέργειας, ενώ ενδιαφέρονται και για το 40% του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μετά τη λήξη του συμβολαίου διαχείρισης που κατέχει σήμερα γερμανική εταιρεία. Για το λιμάνι του Πειραιά στόχος των Κινέζων είναι να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο λιμάνι μεταφοράς container στη Μεσόγειο, μέσω του οποίου θα διοχετεύονται κινεζικά προϊόντα σε Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Συγκεκριμένα το γερμανικό περιοδικό, αναφέρει: «Η Κίνα έχει επιλέξει την Ελλάδα ως την “πύλη της στην Ευρώπη”, με στόχο να δημιουργήσει ένα σύγχρονο “δρόμο του μεταξιού” για το παγκόσμιο εμπόριο. Εάν η Ελλάδα έβγαινε από την Ευρωζώνη, οι κινεζικές επενδύσεις θα έχαναν μονομιάς την αξία τους. Η Κίνα θα είχε επενδύσει σε ένα αποτυχημένο κράτος που θα βυθιζόταν στην εξαθλίωση και η υπόλοιπη Ευρώπη θα έπρεπε “να το πληρώσει”».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου