Όσο επιτυχία είχε το μποϋκοτάζ για το γάλα, τόση… επιτυχία αναμένεται να έχει και το μποϋκοτάζ που κήρυξαν διάφορες οργανώσεις καταναλωτών για κάθε Πέμπτη. Είναι μία πικρή διαπίστωση, καθώς κανένα μποϋκοτάζ δεν επιτυγχάνεται με κραυγές και βαρύγδουπες δηλώσεις από τα τηλεπαράθυρα, αλλά μόνον όταν η κατάσταση αντιμετωπίζεται ρεαλιστικά και ψύχραιμα.
Επειδή αυτά τα δύο στοιχεία απουσιάζουν από το ελληνικό καταναλωτικό κίνημα, γι’ αυτό τον λόγο, ας μην περιμένουμε ποτέ να δοθεί ένα δυνατό ράπισμα στον κάθε κερδοσκόπο. Όπως λειτουργεί αυτό το «σύστημα» του αγνώστου αριθμού των οργανωμένων καταναλωτών, δεν πρόκειται να συμβεί τίποτα. Σαν λαός δεν έχουμε τόσο καταναλωτική συνείδηση για να είμαστε τόσο ρομαντικοί. Και το γεγονός ότι οι καταναλωτικές οργανώσεις περιφρονούν αυτό το δεδομένο, είναι… αξιοπερίεργο!
Εκείνο όμως που δημιουργεί ερωτηματικά είναι για ποιό λόγο δεν ακολουθείται η «γαλλική» τακτική του μποϋκοτάζ, σε μία τυχαία φίρμα βενζίνης, ή μακαρονιών, ή καλλυντικών, ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος;
Δηλαδή, να μην κληθεί ο κόσμος να στερηθεί το «χ» προϊόν, αλλά να μην αγοράσει από την «ψ» μάρκα. Που σημαίνει, ότι με την εξαγγελία και μόνον, η… άτυχη φίρμα θα τρέξει να μειώσει τις τιμές των προϊόντων της. Και αν δεν το κάνει την πρώτη μέρα, θα το κάνει την δεύτερη ή την τρίτη…
Αυτόματα, θα δημιουργηθεί ταραχή στην αγορά – και αυτό είναι ίσως που ανησυχεί ιδιαίτερα… Διότι, μπορεί να μην υπάρχουν νομικές συνέπειες, επειδή δεν γίνεται δυσφήμιση προϊόντος, αλλά μπορεί να προκύψουν διαπροσωπικές σχέσεις. Ο φίλος τον φίλον εν πόνοις και κινδύνοις ου λείπει, έλεγε ο Λυσίας στον «Υπέρ Αδυνάτου» λόγο του… Και εδώ, έχουμε να κάνουμε με… δυνατές φιλίες - ικανές να παρεμποδίσουν κάθε κίνημα το οποίο πάει να αναπτυχθεί με στόχο την δυναμική παρέμβαση στην αγορά. Το μήνυμα ελήφθη;
Επειδή αυτά τα δύο στοιχεία απουσιάζουν από το ελληνικό καταναλωτικό κίνημα, γι’ αυτό τον λόγο, ας μην περιμένουμε ποτέ να δοθεί ένα δυνατό ράπισμα στον κάθε κερδοσκόπο. Όπως λειτουργεί αυτό το «σύστημα» του αγνώστου αριθμού των οργανωμένων καταναλωτών, δεν πρόκειται να συμβεί τίποτα. Σαν λαός δεν έχουμε τόσο καταναλωτική συνείδηση για να είμαστε τόσο ρομαντικοί. Και το γεγονός ότι οι καταναλωτικές οργανώσεις περιφρονούν αυτό το δεδομένο, είναι… αξιοπερίεργο!
Εκείνο όμως που δημιουργεί ερωτηματικά είναι για ποιό λόγο δεν ακολουθείται η «γαλλική» τακτική του μποϋκοτάζ, σε μία τυχαία φίρμα βενζίνης, ή μακαρονιών, ή καλλυντικών, ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος;
Δηλαδή, να μην κληθεί ο κόσμος να στερηθεί το «χ» προϊόν, αλλά να μην αγοράσει από την «ψ» μάρκα. Που σημαίνει, ότι με την εξαγγελία και μόνον, η… άτυχη φίρμα θα τρέξει να μειώσει τις τιμές των προϊόντων της. Και αν δεν το κάνει την πρώτη μέρα, θα το κάνει την δεύτερη ή την τρίτη…
Αυτόματα, θα δημιουργηθεί ταραχή στην αγορά – και αυτό είναι ίσως που ανησυχεί ιδιαίτερα… Διότι, μπορεί να μην υπάρχουν νομικές συνέπειες, επειδή δεν γίνεται δυσφήμιση προϊόντος, αλλά μπορεί να προκύψουν διαπροσωπικές σχέσεις. Ο φίλος τον φίλον εν πόνοις και κινδύνοις ου λείπει, έλεγε ο Λυσίας στον «Υπέρ Αδυνάτου» λόγο του… Και εδώ, έχουμε να κάνουμε με… δυνατές φιλίες - ικανές να παρεμποδίσουν κάθε κίνημα το οποίο πάει να αναπτυχθεί με στόχο την δυναμική παρέμβαση στην αγορά. Το μήνυμα ελήφθη;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου